پروازی بر فراز آسمان با چیپ‌های جدید “Snapdragon Flight” کوآلکام

شرکت کوآلکام که در حال حاضر به عنوان بزرگترین تولیدکننده‌ی سیستم‌های روی چیپ (SoC) در جهان شناخته می‌شود، از پلتفرم جدیدی از چیپ‌های خود با نام “Snapdragon Flight” رونمایی و اذعان داشت که این چیپ‌ها به صورت اختصاصی برای ربات‌ها و پهبادها طراحی شده است. این پلتفرم جدید شامل طیف وسیعی از تکنولوژی‌های مختلف می‌شود که […]

شرکت کوآلکام که در حال حاضر به عنوان بزرگترین تولیدکننده‌ی سیستم‌های روی چیپ (SoC) در جهان شناخته می‌شود، از پلتفرم جدیدی از چیپ‌های خود با نام “Snapdragon Flight” رونمایی و اذعان داشت که این چیپ‌ها به صورت اختصاصی برای ربات‌ها و پهبادها طراحی شده است.

این پلتفرم جدید شامل طیف وسیعی از تکنولوژی‌های مختلف می‌شود که اگر از افرادی باشید که اخبار مربوط به چیپ‌های گوشی‌های هوشمند را دنبال می‌کنند، می‌توانید آشنا باشید. مهندسین کوآلکام در این بورد، از یک چیپ Snapdragon 801 و با چهار هسته‌ی پردازشگر Krait و فرکانس 2.26 گیگاهرتز در کنار پردازشگر گرافیکی Adreno 330 استفاده نموده‌اند. اندازه‌ی بورد تولید شده توسط کوآلکام، 58 در 40 میلی‌متر بوده و از تکنولوژی شارژ سریع Quick Charge نیز بهره می‌برد. همچنین، این پلتفرم قادر خواهد بود تا با پشتیبانی از دوربین دوگانه، ویدئوهای مختلف را با کیفیت 4K ضبط نماید. پشتیبانی از 802.11n Wi-Fi، بلوتوث نسخه‌ی 4.0 و مکان‌یاب GNSS نیز از دیگر ویژگی‌های اصلی چیپ جدید کوآلکام به حساب می‌آید.

در واقع کوآلکام با تولید این چیپ جدید، این امکان را برای سازندگان فراهم کرده تا بتوانند پهبادهایی کوچکتر و سبک‌تر را تولید کرده و از نوین‌تر تکنولوژی‌ها نیز بهره‌مند گردند. همچنین این چیپ‌ها با توانای‌های بالایی که دارند، می‌توانند باتری بیشتری را نگاه داشته و سریع‌تر از همیشه نیز شارژ شوند.

هدف دیگر کوآلکام از تولید چیپ جدید Snapdragon Flight، کمک به سازندگان پهبادها و کاهش دادن هزینه‌های ساخت می‌باشد که در کنار آن، این امکان برای کاربران به وجود می‌آید که بتوانند ویدئوهای مختلف را با کیفیت 1080p و نرخ 60 فریم بر ثانیه ضبط کرده و تصاویری بسیار با کیفیت را ثبت کنند. در آینده نیز این شرکت قصد دارد از دانگل‌های 4G/LTE برای پشتیبانی بیشتر استفاده نماید. و این یعنی کاربران قادر خواهند بود تا اطلاعات و تصاویر مختلف را از طریق شبکه‌ی LTE دریافت کرده و حتی قادر خواهند بود پهبادها را از فاصله‌های بیشتری کنترل نمایند.

پیش‌بینی‌های در زمینه‌ی پهبادها نشان می‌دهد که گردش مالی صنعت پهبادها در سال 2014، از 609 میلیون دلار می‌تواند تا سال 2012 به 4.6 میلیارد دلار برسد. به همین جهت کوآلکام قصد دارد این فرصت را غنیمت شمرده و از همین حالا، به یکی از اصلی‌ترین‌ تولیدکنندگان چیپ‌ها تبدیل گردد تا آینده‌ی این صنعت را در دستان خود داشته باشد.

هم‌اکنون چیپ‌های Snapdragon Flight در اختیار برخی از سازندگان قرار گرفته و انتظار می‌رود اولین پهبادها با چیپ‌های شرکت کوآلکام، نیمه‌ی اول سال آینده وارد بازار شوند.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال