محققان نشانگرهای زیستی مربوط به موجودات ناشناخته جدیدی کشف کردند

نشانگرهای زیستی تازه کشف شده نشان می‌دهد حدود یک میلیارد سال پیش در حیات پیچیده زمین موجودات ناشناخته‌ای به نام پروتسترویدها زندگی می‌کردند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مطالعه اخیر دانشمندان میکروارگانیسم‌های باستانی را نشان می‌دهد که حدود ۱.۶ میلیارد سال پیش در زمین حضور داشتند. احتمالا محل زندگی آنها در محیط‌های […]

نشانگرهای زیستی تازه کشف شده نشان می‌دهد حدود یک میلیارد سال پیش در حیات پیچیده زمین موجودات ناشناخته‌ای به نام پروتسترویدها زندگی می‌کردند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مطالعه اخیر دانشمندان میکروارگانیسم‌های باستانی را نشان می‌دهد که حدود ۱.۶ میلیارد سال پیش در زمین حضور داشتند. احتمالا محل زندگی آنها در محیط‌های دریایی بوده است.

تحقیقات جدید فسیل‌هایی از این موجودات ناشناخته را کشف کرده که به میلیاردها سال پیش برمی‌گردد. این موجودات با نام پروتستول بیوتا در جهانی با اکسیژن بسیار کمتر از مقدار کنونی وجود داشتند. ارگانیسم‌های کشف شده به خانواده یوکاریوت‌ها تعلق دارند که ساختار سلولی پیچیده با میتوکندری و هسته داشته‌اند. کشف اخیر توسط دانشمندان دانشگاه ملی استرالیا و انجمن هلمهولتز از آلمان انجام شده است.

جوخن بروکس از استادان دانشگاه ملی استرالیا و از نویسندگان این مطالعه می‌گوید: دانشمندان ابتدا با استفاده از ترکیبی از روش‌ها موفق به ترسیم انواع استروئیدها به معادل فسیلی شأن شدند. بدین ترتیب آنها توانستند. آثار نادیده گرفته شده در یک سنگ متعلق به ۱.۶ میلیارد سال پیش در انتهای اقیانوس در منطقه شمالی استرالیا را کشف کنند.

دکتر بنجامین نترشیم، نویسنده ارشد این مقاله در این مورد گفته است: هدف محققان ردیابی بقایای مولکولی موجودات اولیه در تاریخ زمین و تا حد امکان بوده است. به گفته وی آنها طبق تحقیقات قبلی مکان کشف آثار مولکولی گرانبها و باستانی مربوط به حیات اولیه زمین را پیدا کرده بودند. تنها چند نقطه در زمین وجود دارد که رسوبات باستانی به عمق چند کیلومتری دفن نشده و یا در اثر گرما اطلاعات بوم شناختی تشخیصی بیو مولکول‌های زیستی از بین نرفته‌اند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال