محققان از هوش مصنوعی برای تفسیر زبان حیوانات استفاده کردند

با وجود پیشرفت‌های اخیر هوش مصنوعی و استفاده از آن در پردازش زبان‌های انسانی، اکنون محققان از آن برای توسعه ارتباط بین انسان و حیوان استفاده کرده‌اند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، برای شناسایی زبان حیوانات باید از طریق مشاهده و آزمایش دقیق سیگنال‌های ارتباطی آنها رمزگشایی شود. حیوانات به دلیل داشتن […]

با وجود پیشرفت‌های اخیر هوش مصنوعی و استفاده از آن در پردازش زبان‌های انسانی، اکنون محققان از آن برای توسعه ارتباط بین انسان و حیوان استفاده کرده‌اند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، برای شناسایی زبان حیوانات باید از طریق مشاهده و آزمایش دقیق سیگنال‌های ارتباطی آنها رمزگشایی شود. حیوانات به دلیل داشتن سیستم‌های ارتباطی پیچیده در هرگونه به صورت منحصر به فرد هستند. شامل طیف وسیعی از صداها و حرکات بدن و ژست‌های آنها است که هر کدام می‌تواند در مورد محیط و تعامل اجتماعی و عاطفی آنها اطلاعاتی را نشان دهد. البته رمزگشایی این زبان تاکنون با چالش‌های فراوانی همراه بوده است.

به دلیل امکان پردازش حجم وسیعی از داده‌ها و استفاده از تشخیص الگوها میتواند یک ابزار قدرتمند در رمزگشایی زبان حیوانات باشد. به همین دلیل محققان از تکنیک‌های هوش مصنوعی از جمله یادگیری ماشینی و یادگیری عمیق برای تفسیر صداها و رفتارهای برخی از گونه‌های جانوری استفاده کردند.

به عنوان مثال دانشمندان اکنون دریافتند که گل‌ها قادر به شنیدن صدای زنبورهای در حال حرکت به سمت آنها بوده و می‌توانند به نوعی آنها را به سمت شیرین‌ترین شهر هدایت کنند. همچنین نهنگ‌های قاتل اورکا دارای لهجه‌های منحصر به فرد خود بوده و از طریق گویش‌های مختلف امکان ارتباط با گونه‌های دیگر را نیز دارند. دلفین‌های مادر نیز برای ارتباط با فرزندان خود از نام‌های آنها استفاده می‌کنند. از نوعی سیگنال برای گله‌های خود استفاده می‌کنند تا باعث منحرف شدن زنبورهای عسل و جلوگیری از نزدیک شدن آنها به گله شوند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال