نقد و بررسی تخصصی گوشی Samsung Galaxy S6 [قسمت سوم- بررسی رابط کاربری و بنچمارک‌ها]

در قسمت دوم این بررسی به معرفی گوشی گلکسی اس 6 سامسونگ و بررسی محتویات‌ درون‌ جعبه، طراحی ،صفحه‌نمایش، باطری و قابلیت‎های‌ارتباطی آن پرداختیم. هم اینک برای بررسی رابط کاربری و بنچمارک‌های این گوشی با تک نیوز همراه باشید: رابط کاربری گلکسی اس6 سامسونگ بطور پیشفرض از نسخه 5.0.2 (آبنبات‌چوبی) سیستم عامل اندروید و آخرین نگارش رابط کاربری […]

در قسمت دوم این بررسی به معرفی گوشی گلکسی اس 6 سامسونگ و بررسی محتویات‌ درون‌ جعبه، طراحی ،صفحه‌نمایش، باطری و قابلیت‎های‌ارتباطی آن پرداختیم. هم اینک برای بررسی رابط کاربری و بنچمارک‌های این گوشی با تک نیوز همراه باشید:

رابط کاربری

گلکسی اس6 سامسونگ بطور پیشفرض از نسخه 5.0.2 (آبنبات‌چوبی) سیستم عامل اندروید و آخرین نگارش رابط کاربری تاچ‌ویز بهره‌ می‌برد.

اخیرا بدلیل سنگین بودن رابط کاربری تاچ‌ویز، سامسونگ تصمیم به ساده کردن اپلیکیشن‌ها گرفته است، گرچه تعداد زیادی از ویژگی‌ها و  برنامه‌های جدید سامسونگ نیز به آخرین نسخه آن اضافه شده است. بسیاری از برنامه‌های جدید این رابط کاربری با بروزرسانی گوشی گلکسی اس5، قابل دریافت است اما ویژگی‌های جدیدی نیز به آن اضافه شده است که گلکسی اس5 از آنها بی‌بهره است و تنها در گوشی گلکسی اس6 یافت می‌شود.

در ادامه بررسی، این ویژگی‌های جدید (که تنها در گوشی گلکسی اس6 پشتیبانی می‌شود) را با فونت درشت‌تر نشان ‌می‌دهیم:

نکته بارزی که در هنگام کار کردن با گوشی گلکسی اس6 به آن برخوردیم، شلوغ بود فضای lockscreen بود. در این فضا، دو اعلان (notifications) دیده می‌شوند که تنها آیکون آنها در این قسمت وجود دارد. برای مشاهده تمام اطلاعات آن، باید فلش رو به پایین آن انتخاب شود. اگر اعلان برنامه‌ای برای فعالیت کاربر، مزاحمت ایجاد کند، می‌توان قرار‌گیری آن اعلان را در این فضا غیر فعال کرد. در این قسمت همچنین برنامه‌ای برای پیش‌بینی وضع هوا و اپلیکیشن گام‎شمار کاربر، وجود دارند.

gsmarena_001

gsmarena_002

gsmarena_003

gsmarena_004

دو میانبر برای برنامه‌های دوربین و  شماره‌گیری وجود دارد اما در این رابط کاربری، میانبر دوربینِ دیگری نیز وجود دارد که با دوبار فشردن متوالی دکمه سخت‌افزاری Home بر روی گوشی، این برنامه در عرض یک ثانیه باز می‌شود.

اپلیکیشن Private mode نیز وجود دارد که در ویرایش جدید، کارایی حسگر اثر انگشت، بهتر شده است. بعد از اینکه اثر انگشت شما به عنوان کاربر در این برنامه ثبت شد، برای باز کردن قفل‌ها توسط اثر انگشت خود تنها به نیم ثانیه زمان احتیاج دارید.

gsmarena_006

gsmarena_007

 

Private mode در زمان فعالیت خود، پوشه‌ای امن را در داخل حافظه گوشی ایجاد می‌کند و در زمان غیر فعال بودن آن، این پوشه از دید کاربران ناپدید می‌شود. همچنین می‌توان این گزینه را نیز انتخاب کرد که در هنگام خاموش یا قفل شدن نمایشگر گوشی، این برنامه نیز به طور خودکار غیر فعال شود.

قفل صفحه گوشی از مکانیسم اثر انگشت پشتیبانی می‌کند. این مکانیسم از دیگر حالت‌ها سریع‌تر، راحت‌تر و مطمئن‌تر است. (حتی امن‌تر از Pin و Pattern).

از ویژگی‌های خوب قفل این گوشی، توانایی غیر فعال‌ یا پنهان‎سازی اعلان‌های قفل صفحه است و از جاسوسی و لو رفتن اطلاعات پیام‌ها و ایمیل‌های کاربر جلوگیری می‌کند.

Smart Lock نیز در هنگام اتصال گوشی به دستگاه‌های امن (از طریق بلوتوث یه ساعت هوشمند، بلندگوی استریو ماشین یا تگ‌های NFC) یا قرار‌گیری آن در مکان‌های مورد اعتماد، توانایی غیر فعال‌سازی قفل‌ها را دارد. متاسفانه برای این سرویس تنها می‌توان موقعیت‌های مکانی امن را تعریف کرد.

gsmarena_008

gsmarena_009

gsmarena_010

Smart lock disables the secure locking features if a trusted device is nearby or you’re home

از فضای قفل صفحه عبور می‌کنیم و به قسمت بعدی می‌رویم، جایی که هم اکنون پشتیبانی از قرار‌گیری تم‌ها بهبود یافته است. همان موردی که یکی از نقص‌های بزرگ گوشی گلکسی اس5 بود. بطور پیشفرض، سه تِم (theme) متفاوت بر روی گوشی گلکسی اس6 نصب شده است و کاربر در صورت نیاز می‌تواند تم‌های بیشتری را از Galaxy Apps store سامسونگ دانلود و دریافت کند. یکی از این تم‌ها، مربوط به طراحی انحصاری فیلم Avengers می‌شود که کمپانی سامسونگ در پشتیبانی از آن نقش بسزایی داشت.  تم‌ها منجر به تغییر ظاهر عکس‌ پس‌زمینه، آیکون‌ها و نوار اعلانات می‌شوند.

gsmarena_011

gsmarena_012

gsmarena_013

gsmarena_020

البته تغییرات ایجاد شده توسط تم‌ها، تنها به ظاهر برنامه‌ها ختم نمی‌شود و زنگ‌ گوشی، هشدار اعلانات و صدای دیگر هشدار‌ها را نیز تحت اثر خود قرار می‌دهند.

در تصاویر زیر، تغییرات ایجاد شده توسط تم The Avengers را مشاهده می‌کنید:

gsmarena_014

gsmarena_015

gsmarena_016

gsmarena_017

gsmarena_018

gsmarena_019

صفحه اصلی (homescreen) گوشی به خودی خود عادی است و در آن قاب‎ها(pane)یی وجود دارد که در انتهایی‌ترین آنها از سمت چپ، قابلیت تعریف اختیاری ویجت‌ها وجود دارد. همچنین بصورت پیشفرض، تعدادی منبع خبری در آن قسمت قرار گرفته است. در این قسمت، گزینه‌ای نیز برای انتخاب نوع شبکه‌بندی قاب‌ها بر اساس معیار کاربر وجود دارد. موزاییک‌های 4×5 ، 4×4 و 5×5 شامل آن می‌شوند. در حالت پیشفرض، تنظیم آن بر روی حالت 4×4 قرار دارد.

همچنین در عکس پس‌زمینه انحصاری گلکسی اس6، خطای دید بسیار لطیفی وجود دارد که قبلا به آن اشاره نکردیم. این مورد در گوشی آیفون 6 نیز دیده می‌شود.

بخش اعلانات این گوشی، تغییر قابل توجهی نکرده است. در این بخش، صفحه مشاهده تمام quick toggleها حذف شده است. همچنین گلکسی اس6 دیگر از دستور پایین کشیدن دو انگشتی نوار اعلانات پشتیبانی نمی‌کند. بجای آن، یک ردیف غلتان از quick toggleها وجود دارند و همچنین قابلیت جدیدی نیز اضافه شده است که برای مثال نام شبکه وای‌فایی که گوشی مورد نظر به آن متصل شده است در زیر آیکون WIFI حک می‌شود.

gsmarena_021

gsmarena_022

The notification area looks the same but doesn’t work the same

gsmarena_023changing the brightness

نوار تنظیم روشنایی گوشی در زیر quick toggleها قرار دارد و دکمه‌های S Finder و Quick connect نیز در پایین آن هستند. یکی از قابلیت‌های جدید و بامزه این نوار، در هنگام تغییر روشنایی گوشی است که بطور خودکار، کل نوار اعلانات محو می‌شود و در این حالت می‌توان روشنایی گوشی را برای تماشای برنامه مورد نظر، بهتر تنظیم کرد.

هیچکدام از این ویژگی‌های قابل تغییر نمی‌باشد. تنها مورد استثنا، قابلیت ویرایش quick toggleها است که با انتخاب دکمه Edit در بالای نوار آن، قابل اجرا است. با انتخاب Edit، به صفحه‌ای وارد می‌شود و در صفحه ظاهر شده برای فعالسازی یا غیر فعال کردن هر quick toggle، کافیست که بر روی آن کلیک کنید. هرچند مکانیسم باز شده این صفحه در رابط کاربری قبلی (نوار اعلانات با دو انگشت به سمت پایین می‌آمد)بسیار لذت‌بخش‌تر بود.

در هنگام باز کردن منو برنامه‌ها، یک و نیم صفحه از گوشی، از برنامه‌های پیشفرض پُر شده است. هرچند تعدادی از برنامه‌های از پیش نصب شده در پوشه‌های خاصی قرار گرفته‌اند. پوشه‌ای بنام Social وجود دارد که اپلیکیشن‌های Facebook و Instagram و WhatsApp در آن قرار دارند. همچنین پوشه‌ای نیز به همین شکل برای برنامه‌های Microsoft وجود دارد.

gsmarena_024

gsmarena_025Pre-installed apps

همانطور که می‌دانید، کمپانی سامسونگ اخیرا با شرکت مایکروسافت شروع به همکاری نزدیکی کرده است و به همین خاطر، در این گوشی بجای حافظه ابری Dropbox از فضای ابری OneDrive استفاده می‌شود. OneNote  و Skype نیز از دیگر برنامه‌های پشتیبانی شده هستند. این اپلیکیشن‌ها قابلیت uninstall شدن توسط کاربر را ندارند و تنها می‌توان آنها را به حالت غیر فعال تغییر داد. در مقالات بعدی، به تشریح بیشتر این موضوع خواهیم پرداخت.

هم اینک ویژگی Multi Window به قسمتی از قابلیت‌های app switcher تبدیل شده است. رابط کاربری تاچ‌ویز از طراحی بسیار زیبا و سه‌بعدی rolodex برای این قسمت استفاده کرده است. در کنار دکمه X در سمت راست بالای هر صفحه، دکمه‌ای وجود دارد که با انتخاب آن، برنامه به حالت نیم صفحه، تغییر ابعاد می‌دهد. نیمه دیگر نمایشگر نیز تنها توسط برنامه‌هایی که از این ویژگی (Multi Window) پشتیبانی می‌کنند، پُر می‌شود.

همه برنامه‌ها از این قابلیت کاربردی پشتیبانی نمی‌کنند اما خوشبختانه بعضی برنامه‌های کلیدی مثل دو مرورگر اصلی و سه اپلیکیشن شبکه‌های اجتماعی مزبور و چند برنامه دیگر توانایی اجرای این قابلیت را دارند.

gsmarena_026

App switcher

gsmarena_027

Multi Window

gsmarena_028launching apps into Multi Window

راه دیگری نیز برای اجرای حالت Multi Window وجود دارد و آن هم نگه داشتن دکمه App switcher برای مدت زمان کوتاهی است. اگر برنامه مورد نظر از ویژگی Multi Window پشتیبانی کند، به حالت نیم‌صفحه درمی‎آید و نیمه دیگر صفحه نیز به برنامه دیگری که از Multi Window پشتیبانی می‌کند، اختصاص می‌یابد. در غیر اینصورت (اگر برنامه مورد نظر از ویژگی مزبور پشتیبانی نکند)، لیست برنامه‌ها ظاهر می‌شود.

منو تنظیمات گوشی به بخشی بنام Quick settings مجهز است. در این قسمت، آیکون‌هایی از تنظیمات که بیشترین استفاده را توسط کاربر داشته‌اند، در اولویت این لیست قرار می‌گیرند. در زیر آن نیز لیستی از تمام تنظیمات قرار دارند. اگرچه استفاده از عملگر جستجوی تنظیمات را به دلیل وسیع بودن گستره انتخاب‌های کاربر، ترجیح می‌دهیم. البته دستیابی به این قسمت به دلیل قرار گرفتن در منوها و زیرمنوهای مختلف، کمی مشکل است.

gsmarena_029

gsmarena_030

نرم‌افزارهای موجود در آخرین رابط کاربری تاچ‌ویز سامسونگ، قرار داده شده بر روی گلکسی اس6، بدون هیچ افت سرعتی، بسیار نرم و یکنواخت و هماهنگ با یکدیگر عمل می‌کنند. اخیرا این رابط کاربری بدلیل وجود لگ و تاخیر‌های زیاد، مورد انتقاد و تنفر بسیاری از کاربران قرار گرفته بود. اما هم اینک از ویژگی‌های خاص و یکنواخت نسخه لالی‌پاپ (آبنبات‌چوبی) سیستم عامل اندروید بهره‌مند است و اجرای انیمیشن‌های رابط کاربری آن بسیار سریع‌تر و یکنواخت‌تر شده است. تمام این موارد به ثبت تجربه‌ای بهتر، از این رابط کاربری، کمک می‌کنند.

بنچمارک سخت‌افزاری

این بار کمپانی سامسونگ تمام عزم خود را جذب کرده و از تراشه اگزینوس 7420 خود در تمامی گوشی‌های گلکسی اس6 استفاده کرده‌ است. این تراشه، اولین چیپستی است که به لیتوگرافی 14 نانو‌متری مجهز شده است (اسنپدراگون 810 دارای لیتوگرافی 20 نانو‌متری است) که منجر به کاهش مصرف باطری دستگاه می‌شود. این مسئله نیز به خودی خود باعث کاهش عامل مخوف گرمای ایجاد شده توسط تراشه‌ها می‌شود. موردی است که به تازگی به موضوع اصلی رقابت بین تراشه‌های اگزینوس و اسنپدراگون تبدیل شده است.

پردازنده‌های اگزینوس 7420 و اسنپدراگون 810 در موارد زیادی تشابه دارند و اختلافات آنها بسیار ناچیز است. هردوی آنها از معماری Big.LITTLE با چهار هسته Cortex A57 با فرکانس 2.1 گیگاهرتز و چهار هسته Cortex A53 با فرکانس 1.5 گیگاهرتز پشتیبانی می‌کنند. واحد پردازشی گلکسی اس6 از نوع Mali-T760 از معماری ARM است و به سه گیگابایت حافظه RAM نیز مجهز است.

گلکسی اس6 به نسخه 64 بیتی سیستم عامل اندروید با شماره کد 5.0.2 مجهز است که در عین حال، هر هشت هسته پردازشی آن نیز توانایی انجام پردازش‌های 64 بیتی را دارند. البته این مورد تقریبا نوعی آینده‎نگری برای گوشی‌ها است زیرا اپلیکیشن‌های 32 بیتی کنونی، بسیار روان و یکنواخت اجرا می‌شوند و هم اینکه تعداد برنامه‌های 64‎بیتی، هنوز به تعداد کافی و مناسبی برای قدرت‌نمایی محض این گوشی‌ها نرسیده است.

در هر حال در تست  AnTuTu 5، نتایج حاصل از پردازش تراشه‌های 32 و 64 بیتی در کنار هم قرار می‌گیرند و همچنین محاسبات آن نیز توسط اپلیکیشن آنتوتو انجام گرفته است و در امتیاز‌دهی به آنها، 32 یا 64 بیتی آنها هیچ اثری در نتیجه پایانی نداشته است. (آنتوتو نتایج حاصله را خود به خود به حالتی برابری برمی‌گرداند):

Untitled

 

در بنچمارک Basemark OS 2.0، گلکسی اس6 نتوانست امتیاز اول را بدست آورد و جایگاه اول با 5 درصد اختلاف، به گوشی جی فلکس2 الجی  رسید.

Untitled

 

در بنچمارک GeekBench 3، تنها به CPU دستگاه‌ها پرداخته شده است که شاهد قدرت‌نمایی گلکسی اس6 با هسته‌های قدرتمند آن هستیم. تراشه اسنپدراگون 810 نیز که تنها 0.1 گیگاهرتز با ارشه اگزینوس 7420، در فرکانس هسته اختلاف دارد، اما نتایج حاصله، خبر از اختلاف قدرت پردازشی بسیار زیادی می‌دهند.

Untitled

 

 

بنچمارک Basemark OS 2.0 در بخش multi-core (تست چند هسته‌ای)، خبر از موفقیت گلکسی اس6 می‌دهد، اما در قسمت single-core (تک هسته‌ای) عملکرد اگزینوس 7420 شبیه به پردازنده Krait 450 موجود در تراشه اسنپدراگون 805 است.

Untitled

 

گلکسی اس6 سامسونگ دارای دقت تصویر QHD یا 2560 × 1440 پیکسل است. این مقدار، 80 درصد بیشتر از صفحه نمایش‌های 1080p موجود بر روی گوشی‌های جی فلکس2 الجی و موتو ایکس است.

واحد گرافیکی Mali-T760 (در گلکسی اس6) در حالت کلی و با توجه به تست‌های انجام شده در مقایسه با واحدهای گرافیکی Adreno 430 (در جی فلکس2) و PowerVR GX6450 (در آیفون6)، کمی فدرتمند‌تر است.

تست Basemark X نیز، واحد‌های گرافیکی را تنها بر اساس معیار off-screen امتیاز دهی می‌کند که در اینجا، بیشترین امتیاز به گلکسی اس6 تعلق یافته است.

Untitled

 

Untitled

 

Untitled

 

در تست‌های انجام شده بر روی کارایی گوشی‌ها در زمینه وب گردی (از مرورگر پیشفرض گوشی‌ها استفاده شده است)، گوشی گلکسی اس6 از نظر پردازش اطلاعات JavaScript در تست Kraken 1.1 موفق به ایستادن در جایگاه اول شد. البته بدلیل قدرت بالای پردازنده آن، انتظار امتیاز بیشتری را از آن داشتیم.

در زمینه وب‌‌گردی عمومی و طبق بنچمارک BrowserMark 2.1، پرچمدار سامسونگ، گلکسی اس6، با اختلاف بسیار ناچیز در مقایسه با آیفون6 اپل، در مکان دوم قرار گرفت. البته توجه به این نکته نیز حائز اهمیت است که گلکسی اس6 دارای نمایشگری با دقت QHD است ولی این مقدار در آیفون6 به 720p می‌رسد.

Untitled

 

با توجه به تست‌های انجام شده باید صادقانه گفت که گوشی هوشمند گلکسی اس6 (و گلکسی اس6 اج) با به همراه داشتن پردازنده 64‎بیتی و  سخت‌افزار‌های قدرتمند، هم اکنون بهترین‌ گوشی در زمینه قدرت سخت‌افزاری است. مطمئنا تا پایان سال 2015، گوشی هوشمندی به قدرت پرچمدار فعلی سامسونگ معرفی نخواهد شد (البته مطمئنا گلکسی نوت 5 از این گوشی کمی سریع‌تر خواهد بود). این گوشی در اجرای هیچ برنامه‌ای، خم به ابرو نمی‌آورد و کارایی سخت‌افزاری آن از تمام نسل‌های قبلی خود پیشی گرفته است.

تست حافظه داخلی گوشی

گلکسی اس6 سامسونگ، اولین پرچمدار این کمپانی است که از کارت حافظه جانبی پشتیبانی نمی‌کند. به همین دلیل، این دو قلو نا‌همسان (گلکسی اس6 و گلکسی اس6 اج)، اولین پرچمداران سامسونگ هستند که در بین سری گلکسی اس و گلکسی نوت این کمپانی، بدون درگاهی به عنوان اسلات کارت حافظه بر روی بدن خود، به زندگی خود ادامه می‌دهند!

حتی گوشی‌های سامسونگ از انتقال برنامه‌های به حافظه SD گوشی پشتیبانی می‌کردند (گوگل خواستار حذف این ویژگی بود)، اما کمپانی سامسونگ چه شده است که اکنون عشق خود به وجود اسلات کارت حافظه را انکار می‌کند؟!

در هر حال، هم اینک کمپانی سامسونگ به کمک تکنولوژی Command Queue، حافظه‌های UFS 2.0 را جایگزین آنها کرده است. این حافظه‌ها همانند آنچه که در حافظه‌های SSD یا Solid State Drives دیده می‌شود، دارای سرعت بالای اجرایی هستند. به لطف وجود این تکنولوژی جدید، هم اکنون گلکسی اس6 از نسل قبلی خود (که از حافظه eMMC 5.0 استفاده می‌کرد) 2.7 برابر سریع‌تر است و این ادعا، دوباره سریع‌تر بودن گلکسی اس6 را به همگان ثابت می‌کند.

البته شاید در این زمینه باید حق را به سامسونگ داد، زیرا با گذاشتن اسلات کارت حافظه SD، توجه کاربران به حافظه داخلی گوشی و تمام تکنولوژی‌ها و ویژگی‌های آن از بین می‌رفت. به هر حال، کمپانی سامسونگ تصمیم گرفته است که رویه خود را در زمینه اسلات کارت حافظه گوشی‌های خود تغییر دهد، هرچند که ممکن است تعداد بسیار زیادی از کاربران بدلیل سیاست جدید کمپانی، ناراحت و دلخور شده باشند.

خب، شاید بهتر باشد که ببینیم این حافظه داخلی جدید، چقدر سریع است:

برای آزمایش حافظه داخلی گوشی، از بنچمارک محبوب AndroBench در این زمینه استفاده کردیم. این بنچمارک، کارایی حافظه‌ها را دز زمینه‌های Read و Write (نوشتن و خواندن اطلاعات) در دو حالت sequential و random (ترتیبی و تصادفی) می‌سنجد. سامسونگ ادعا کرده است که در حافظه UFS 2.0 جدید، سرعت خواندن اطلاعات بصورت اتفاقی، 2.7 برابر سریع‌تر از همین مورد در گلکسی اس5 است. ما این ادعای سامسونگ را رد می‌کنیم، زیرا عملکرد اس6 خیلی بهتر از این بود! در تست‌های انجام شده گلکسی اس6 امتیاز 20681 IOPS (تعداد اطلاعات وارد یا خارج شده در طی یک ثانیه) را بدست آورد ولی این نتیجه برای گلکسی اس5، مقدار 4858 IOPS بود. این یعنی حافظه جدید گلکسی اس6، 3.25 برابر سریع‌تر از حافظه داخلی گلکسی اس5 است.

همچنین در انجام این تست از سریع‌ترین حافظه microSD موجود در بازار (Transcend Premium 300x microSDHC UHS-1 Class 10 16GB) نیز استفاده شده است. این حافظه در گوشی‌های گلکسی اس5 و نوت 4 سامسونگ قرار گرفت و سرعت نوشتن و خواندن (read/write) آن مورد آزمایش قرار گرفت. با دیدن و مقایسه آمار بدست آمده از این حافظه، دلیل جلوگیری گوگل از انتقال برنامه‌ها به حافظه‌های جانبی گوشی را خواهید فهمید (بدلیل افت احتمالی کیفیت اجرایی برنامه‌ها).

در تست‌های انجام شده، جایگاه اول گلکسی اس6  در حالات نوشتن اطلاعات بصورت ترتیبی و تصادفی به طور واضحی اثبات می‌شود. همچنین در قسمت خواندن اطلاعات بصورت تصادفی نیز گلکسی اس6 بالاترین امتیاز را نسبت به رقبا کسب کرده است. اما در زمینه نوشتن اطلاعات بصورت ترتیبی، با فاصله بسیار کمی، پشت سر گوشی‌های گلکسی نوت 4 و M9 اچ‌تی‌سی قرار می‌گیرد.

البته باید این مورد را نیز متذکر شد که در انجام این تست‌ها، تمام گوشی‌های حاضر در آن به نسخه لالی‌پاپ (آبنبات‌چوبی) سیستم عامل اندروید مجهز بودند. همچنین رمزگذاری سخت‌افزاری اطلاعات نیز غیر فعال شده و از تنظیمات پیشفرض اندروید لالی‌پاپ استفاده شده است.

Untitled

 

Untitled

 

همانطور که شاهد بودید، حافظه جدید سری گلکسی اس سامسونگ با نام UFS 2.0، بهترین عملکرد را در بین گوشی‌های این کمپانی و همچنین کمپانی‌های رقیب، ارائه داد. در نگاهی دقیق‌تر باید گفت که ممکن است کارایی برنامه‌های گوشی‌ها در هنگام اجرا بر روی حافظه‌های microSD بطور جدی به خطر بیافتد. البته همه ما از این موضوع اطلاع داریم که حافظه‌های جانبی برای مصارف بک‌آپ‌گیری و انتقال و جابه‌جایی اطلاعات به دستگاه‌های دیگر، بسیار مفید است اما در مورد کارایی آن در خواندن و نوشتن سریع اطلاعات (برای مثال در بازی‌های سنگین) این نظر، منصفانه نخواهد بود.

البته استفاده از فضاهای ابری نیز برای بگ‎آپ‎گیری اطلاعات بسیار مناسب است. پس بهتر است بدانید که برای گوشی گلکسی اس6 سامسونگ، 115 گیگابایت فضای ابری در OneDrive در نظر گرفته شده است. پس شاید این مشکل نیز بخوبی رفع شده باشد. نظر شما چیست؟!

پایان قسمت سوم

 

در قسمت بعد به بررسی قابلیت‌های نرم‌افزاری گلکسی اس6 خواهیم پرداخت؛ کماکان با تک‎نیوز همراه باشید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال