دانشمندان ادعا می‌کنند که سیاره نهم را در منظومه شمسی پیدا کرده‌اند

نمی‌دانم در مورد اینکه چه تعدادی سیاره در منظومه‌ی شمسی وجود دارد، چگونه فکر می‌کنید اما باید بگوییم که در حال حاضر، 8 سیاره هستند که کشف شده و به عنوان سیارات اصلی منظومه شمسی شناخته می‌شوند. در سال‌های اخیر نیز اطلاعاتی در مورد سیاره پلوتو به دست دانشمندان رسیده بود که برخی معتقد بودند […]

نمی‌دانم در مورد اینکه چه تعدادی سیاره در منظومه‌ی شمسی وجود دارد، چگونه فکر می‌کنید اما باید بگوییم که در حال حاضر، 8 سیاره هستند که کشف شده و به عنوان سیارات اصلی منظومه شمسی شناخته می‌شوند. در سال‌های اخیر نیز اطلاعاتی در مورد سیاره پلوتو به دست دانشمندان رسیده بود که برخی معتقد بودند پلوتو را باید یک “سیاره” نامید اما برخی دیگر اذعان داشتند که به خاطر کوتوله بودن این سیاره، این موضوع امکان‌پذیر نیست.

حالا که کاوشگر New Horizons در حال ارسال اطلاعاتی جدید در مورد پلوتو می‌باشد، دانشمندان از وجود احتمالی سیاره نهم در جایی ماورای پلوتو خبر داده‌اند. این موضوع نیز توسط فضانوردان موسسه تحقیقات تکنولوژی کالیفرنیا اعلام شده و آنها اشاره داشته‌اند که سیاره نهم در منظورمه شمسی، “احتمالا” بتواند جزو این سیارات به حساب بیاید. دلیل استفاده از کلمه‌ی “احتمالا” نیز این می‌باشد که هنوز محققان موفق به مشاهده‌ی خود سیاره نشده و تنها حدس و گمان‌هایی در مورد آن دارند.

اما آنها چه چیزی را مشاهده کرده‌اند؟ اینطور که مشخص شده، مجموعه‌ی از اجزای مختلف کوچک و بزرگ در مداری بیضوی و دور دیده شده و حالتی پدید آمده که دانشندان را به فکر وجود سیاره نهم وا داشته است. بر اساس محساباتی که آنها انجام داده‌اند نیز احتمالا این سیاره اندازه‌ای برابر با زمین و یا حتی بزرگ‌تر از آن داشته باشد.

بر اساس صحبت‌های یکی از محققین در این زمینه، آقای دکتر Michael E. Brown نیز اطلاعات و داشته‌های بسیار خوبی در مورد مدار وجود دارد اما تنها موضوع بدی که در این مورد وجود دارد، این است که این سیاره در فاصله‌ی 20 تا 100 میلیارد مایلی خورشید قرار داشته و مدار آن نیز 10,000 تا 20,000 سال نوری با خورشید فاصله دارد.

با این حال هنوز نمی‌توان تایید کرد که سیاره‌ی نهمی در منظومه شمسی وجود داشته و باید منتظر تحقیقات بیشتری از سوی محققان باشیم.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال