ربات های فک دریایی می تواند سفر به مریخ را برای فضانوردان آسان‌تر کند

محققان ژاپنی قصد دارند ربات هایی به شکل فک دریایی بسازند که مبتنی بر هوش مصنوعی بوده و به فضانوردان در سفر به سیاره مریخ کمک می کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، رباتهای فکک دریایی ژاپنی به نام پارو paro به فضانوردان در سفرهای فضایی کمک می کند تا بتوانند در […]

محققان ژاپنی قصد دارند ربات هایی به شکل فک دریایی بسازند که مبتنی بر هوش مصنوعی بوده و به فضانوردان در سفر به سیاره مریخ کمک می کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، رباتهای فکک دریایی ژاپنی به نام پارو paro به فضانوردان در سفرهای فضایی کمک می کند تا بتوانند در محیط‌هایی مانند سیاره مریخ بر احساس تنهایی خود غلبه کنند. طبق گزارش SCMP رباتهای ژاپنی پارو در یک ایستگاه تحقیقاتی در آمریکا در یک شبیه سازی دوهفته‌ای ماموریت های مریخ مورد استفاده قرار گرفتند. در این آزمایش چند کارآموز فضانورد امور مختلف مربوط به اقامت را شبیه سازی کردند.

در این آزمایش ربات‌های پارو نیز حضور داشتند و پس از آن یک گزارش در مورد این شبیه سازی منتشر شد که در آن آمده است: بررسی های انجام شده نشان می دهد ربات پارو می تواند باعث کاهش احساس استرس و انضباط در فضانوردان شود که در آینده و در ماموریتهای قضایی بسیار مهم است. نیمی از خدمه در هفته اول شبیه سازی توانستند از پارو به عنوان یک همراه استفاده کنند. در هفته دوم نیز افراد دیگر از این ربات بهره مند شدند.

ربات فک دریایی پارو توسط تاکا نوری شیباتا در سال ۱۹۹۸ از موسسه ملی علوم و فناوری ژاپن ساخته شد. پس از آن نیز از این ربات به عنوان یک ابزار کمک درمانی در مراکز مراقبتی مورد استفاده قرار گرفت. به عنوان مثال مبتلایان و زوال عقل با استفاده از این ربات آرامش بیشتری دریافت می کنند. به دلیل وجود هوش مصنوعی پارو می تواند نسبت به لمس انسان ها واکنش نشان داده و از خود رفتار هایی با هدف خوشنودی و واکنش مثبت در افراد نشان دهد . درون این ربات یک پردازنده ۳۲ بیتی ۱۲ حسگر لمسی و مجموعه ای از موتور ها و عملکرد ها و میکروفون قرار دارد. این ربات ۵۷ سانتی متری حدود ۲.۶ کیلوگرم وزن دارد و قادر است صدایی مانند صدای بچه فک های واقعی را ایجاد کند.

با توجه به سفر طولانی مدت به مریخ و کاوش دو ساله روی این سیاره فضانوردان نیاز به یک همراه خواهند داشت که بتواند روحیه آنها را تقویت کند. به همین دلیل رباتی مانند پارو می تواند این کار را به بهترین نحو انجام دهد.