چین طی روزهای آینده اولین فضاپیمای رباتیک خود را به ماه ارسال می‌کند

چین قصد دارد طی روزهای آینده فضاپیمای رباتیک چانگ ای ۶ را به سوی ماه ارسال کند. وظیفه این فضاپیماها جمع آوری نمونه‌ها از روی سطح ماه و آوردن آن به زمین است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، چین به زودی از طریق فضاپیمای رباتیک خود راهی ماه خواهد شد. سازمان ملی […]

چین قصد دارد طی روزهای آینده فضاپیمای رباتیک چانگ ای ۶ را به سوی ماه ارسال کند. وظیفه این فضاپیماها جمع آوری نمونه‌ها از روی سطح ماه و آوردن آن به زمین است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، چین به زودی از طریق فضاپیمای رباتیک خود راهی ماه خواهد شد. سازمان ملی فضایی چین اعلام کرد فضاپیمای رباتیک این کشور به نام چانگ ای ۶ طی روزهای آینده به سمت ماه حرکت می‌کند. ارسال این فضاپیما مع آوری نمونه‌ها از سمت نور ماه و ارسال آن به زمین است. موشک لانگ مارچ ۵ به همراه کاوشگر چانگ ای ۶ در برج سرویس پرتاب در مرکز پرتاب ونچانگ قرار گرفته است. طبق گزارش‌های منتشر شده این پرتاب قرار است در اوایل ماه مه صورت گیرد.

فضاپیمای چانگ ای ۶ از ماه ژانویه و با هدف پرتاب فضایی در مرکز ونچانگ قرار گرفته است. موشک لانگ مارچ ۵ نیز در ماه مارس به این مرکز منتقل شد. عملیات مونتاژ و آزمایش موشک به همراه فضاپیما در همین مرکز پرتاب انجام شده است. در بیانیه خبری منتشر شده آمده است مهندسان چینی قصد دارند با پشت سر گذاشتن آزمایش‌های عملکردی نهایی طی روزهای آینده سوخت را به موشک مورد نظر پمپاژ کنند.

در صورتی که کل برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته به درستی پیش برود این فضاپیما وارد مسیر خود به سمت ماه شده سپس با انجام برخی مانورهای پرواز در حوزه قطب جنوب آیتکن در سمت دور ماه فرود خواهد آمد. همچنین این فضاپیما وظیفه دارد نمونه‌هایی را از سمت دور ماه جمع آوری کرده سپس آنها را برای ارسال به سمت زمین آماده کند. پیش از این چین در مورد ماموریت خود برای آوردن نمونه‌ها از ماه در سال ۲۰۲۴ گزارش‌هایی را منتشر کرده بود. همچنین این کشور اهداف مختلفی را برای کاوش در سطح ماه نظر گرفته است که همگی آنها طی برنامه‌ریزی‌های آینده انجام خواهد گرفت.