رقابت در جنگ صنعت نیمه رساناها

کره جنوبی از بسته حمایتی ۷.۳ میلیارد دلاری برای صنعت نیمه‌رساناها رونمایی کرد

جمهوری کره جنوبی در راستای کسب برتری در عرصه رقابتی صنعت نیمه‌رساناها، برنامه‌ای حمایتی به ارزش بیش از ۱۰ تریلیون وون (معادل ۷.۳ میلیارد دلار آمریکا) را برای سرمایه‌گذاری و تحقیق در این حوزه اختصاص داده است. این خبر را وزیر دارایی کره جنوبی، آقای چوی سانگ-موک، روز یکشنبه اعلام کرد. آقای چوی اظهار داشت […]

جمهوری کره جنوبی در راستای کسب برتری در عرصه رقابتی صنعت نیمه‌رساناها، برنامه‌ای حمایتی به ارزش بیش از ۱۰ تریلیون وون (معادل ۷.۳ میلیارد دلار آمریکا) را برای سرمایه‌گذاری و تحقیق در این حوزه اختصاص داده است. این خبر را وزیر دارایی کره جنوبی، آقای چوی سانگ-موک، روز یکشنبه اعلام کرد.

آقای چوی اظهار داشت که جزئیات این بسته حمایتی به زودی منتشر خواهد شد. این برنامه بر حمایت از تمامی ارکان زنجیره تأمین نیمه‌رساناها، از تأمین‌کنندگان مواد اولیه تا سازندگان تجهیزات و شرکت‌های طراحی کننده تراشه (fabless) متمرکز خواهد بود.

به گزارش سرویس صنعت اخبار فناوری تکنا به نقل از وزارت دارایی کره جنوبی، این بسته حمایه‌‌ای احتمالا شامل تسهیلات وام‌های بانکی با شرایط ویژه و همچنین تأسیس یک صندوق سرمایه‌گذاری مشترک با مشارکت مؤسسات مالی دولتی و خصوصی خواهد بود.

علاوه بر این ابتکار، کره جنوبی در حال احداث یک ابرمجتمع اختصاصی برای صنعت نیمه‌رسانا در یونگین، واقع در جنوب سئول، پایتخت این کشور است. این مجتمع که به عنوان بزرگترین مجتمع تولید تراشه در سطح جهان معرفی می‌شود، نقش بسزایی در تقویت جایگاه کره جنوبی در این صنعت حیاتی ایفا خواهد کرد.

رئیس جمهور کره جنوبی، آقای یون سوک-یول، ضمن اعلام این برنامه‌ها، تعهد خود را نسبت به اختصاص حداکثر منابع ممکن برای پیروزی در «جنگ» صنعت نیمه‌رساناها ابراز داشته است. ایشان همچنین وعده ارائه معافیت‌های مالیاتی برای تشویق سرمایه‌گذاری در این عرصه را داده‌اند.