پرتاب ۷۵۰۰ ماهواره نسل دوم اسپیس ایکس مجوز FCC دریافت کرد

اسپیس ایکس حدود دو سال پیش درخواست پرتاب ۲۹.۹۸۸ ماهواره استارلینک از کمیسیون فدرال ارتباطات را ارائه کرد و اکنون بخشی از این ماهواره ها مجوز لازم را دریافت کردند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، FCC برای پرتاب ۷۵۰۰ ماهواره نسل دوم به اسپیس ایکس مجوز داده است. اکنون این شرکت می […]

اسپیس ایکس حدود دو سال پیش درخواست پرتاب ۲۹.۹۸۸ ماهواره استارلینک از کمیسیون فدرال ارتباطات را ارائه کرد و اکنون بخشی از این ماهواره ها مجوز لازم را دریافت کردند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، FCC برای پرتاب ۷۵۰۰ ماهواره نسل دوم به اسپیس ایکس مجوز داده است. اکنون این شرکت می تواند مراحل ساخت و پرتاب این تعداد ماهواره را به پایان برساند.

کمیسیون فدرال ارتباطات طی بیانیه ای اعلام کرد ماهواره های نسل دوم اسپیس ایکس می توانند در ارتفاع های ۵۲۵، ۵۳۰ و ۵۳۵ کیلومتری قرار بگیرند.

با قرارگیری این تعداد ماهواره مربوط به سرویس استارلینک، از این پس کاربران بیشتری می توانند از خدمات اینترنت ماهواره ای بهره مند شوند. احتمالا این کمیسیون مجوز پرتاب ۳۰ هزار ماهواره دیگر را نیز صادر خواهد کرد. دلیل محدودیت در دادن مجوز برای پرتاب نیز نگرانی ها در مورد امنیت فضایی و زباله های فضایی است.

پیش از این FCC برای ۱۲ هزار ماهواره اسپیس ایکس مجوز پرتاب صادر کرده بود. در آن زمان ناسا و برخی دیگر شرکت ها در رابطه با پرتاب این تعداد بیشماری ماهواره به مدار ابراز نگرانی کرده بودند. پس از آن ناسا نامه ای به FCC ارسال و در آن به تاثیر وجود این تعداد ماهواره و گسترش صورت فلکی روی ماموریت های فضایی و علمی هشدار داده بود. ناسا معتقد است این تعداد ماهواره علاوه بر افزایش ریسک برخوردهای فضایی، مشکلاتی را برای پرتاب ها و کاهش پنجره های پرتاب ایجاد خواهد کرد. این در حالیست که ماهواره های نسل دوم اسپیس ایکس بزرگتر از نسل قبل بوده و برای پرتاب باید از راکت استارشیپ استفاده شود.

بزرگ بودن این ماهواره ها نیز به دلیل وجود پیش های بزرگتر است که می تواند ارتباط با گوشی های هوشمند از طریق ماهواره را فراهم می کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال