گروه تحقیقاتی تسلا باتری هایی با دوام صد ساله می سازد

گروه تحقیقاتی باتری تسلا تلاش دارد تا با همکاری دانشگاه دالهاوزی کانادا باتری هایی با عمر صد ساله بسازد. در صورت موفقیت این مطالعه میتوان به استفاده بیشتر از خودروهای برقی امیدوار بود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، بخش تحقیقات باتری تسلا با همکاری محققان دانشگاه دالهاوزی مقاله ای را در رابطه […]

گروه تحقیقاتی باتری تسلا تلاش دارد تا با همکاری دانشگاه دالهاوزی کانادا باتری هایی با عمر صد ساله بسازد. در صورت موفقیت این مطالعه میتوان به استفاده بیشتر از خودروهای برقی امیدوار بود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، بخش تحقیقات باتری تسلا با همکاری محققان دانشگاه دالهاوزی مقاله ای را در رابطه با نوع جدید از باتری های مبتنی بر نیکل منتشر کردند که نشان می دهد در صورت ترکیب لیتیوم، منگنز و کبالت می توان باتری های ۱۰۰ ساله ساخت. جف دان از محققین برجسته باتری های لیتیوم یونی از دانشگاه دالهاوزی است .تحقیقات اصلی تسلا نیز در این دانشگاه انجام می گیرد. این دو گروه تحقیقاتی اکنون طی مقاله ای از ساخت فناوری جدیدی برای باتری های شامل لیتیوم نیکل منگنز کبالت با طول عمر بالا در آینده خبر داده اند.

در این مقاله به ترکیبات جدید باتری های مبتنی بر نیکل اشاره شده است. مزیت اصلی باتری ها نیز تراکم انرژی بالاتر است که به خودروهای برقی کمک می کند تا دامنه مسافت بیشتری را طی کنند. همچنین این محققان معتقدند در صورت استفاده از باتری ها در ولتاژ پایین میتوان عمر آنها را افزایش داد. به طوری که نسبت به باتری های مشابه کارکرد بیشتری دارند.

این محققان معتقدند در صورت استفاده از باتری لیتیوم نیکل منگنز کبالت با ۳.۸ ولت عمر آن به یک قرن می رسد. پیش از این نیز کبالت در باتری های دیگر مورد استفاده قرار می گرفت. اما به دلیل نگرانی ها در رابطه با کبالت، محققان عملکرد باتری ها را بدون این ماده نیز مشابه در نظر می گرفتند. اکنون تسلا امیدوار است بتواند تا سال ۲۰۲۶ و طی همکاری با تیم محققان دانشگاه دالهاوزی باتری های با دوام بیشتر بسازد.

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال