آزمایش نمونه اولیه فرودگر ماه توسط اسپیس ایکس

اسپیس ایکس در حال حاضر نمونه اولیه راکت استارشیپ را طراحی و در حال آزمایش است. این شرکت اعلام کرده است در صورت تایید آزمایشات توسط ناسا از این راکت برای ارسال فضانوردان و فرود بر سطح ماه استفاده میشود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، بسیاری از شرکتهای فضایی تلاش دارند تا […]

اسپیس ایکس در حال حاضر نمونه اولیه راکت استارشیپ را طراحی و در حال آزمایش است. این شرکت اعلام کرده است در صورت تایید آزمایشات توسط ناسا از این راکت برای ارسال فضانوردان و فرود بر سطح ماه استفاده میشود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، بسیاری از شرکتهای فضایی تلاش دارند تا سیستم خود را برای استفاده در سفر به ماه به تاییدیه ناسا برسانند. ناسا در اوایل سال میلادی اعلام کرده بود در حال حاضر ۳ شرکت اسپیس ایکس، بلور اوریجین و Dynetic از بین شرکتهای دیگر به عنوان سازنده سیستم فرود بر سطح ماه انتخاب شدند.

در حال حاضر اسپیس ایکس نمونه اولیه راکت استارشیپ را در ایالت تگزاس آزمایش می کند. نمونه مورد آزمایش مربوط به بخش بالایی راکت استارشیپ خواهد بود و در آینده به عنوان جایگزینی برای راکت فالکن استفاده می شود.

 این شرکت تا به حال چندین مرتبه این بخش از راکت استارشیپ را در ارتفاع پایین آزمایش کرده و تانکرهای سوخت و موتور رپتور استفاده شده در آن به طور کل با نمونه نهایی با شش موتور رپتور که از فلاپ های مختلف استفاده خواهد کرد، متفاوت خواهد بود.

پیش از این مدیرعامل اسپیس ایکس در مورد نمونه اولیه راکت استار شیپ به نام SN8 گفته بود: این نمونه از سپر حرارتی استفاده خواهد کرد و در نوع خود به عنوان اولین نمونه راکت استارشیپ است که در زمان تست به سه موتور رپتور مجهز است. در این آزمایش احتمالاً SN8 بالاترین ارتفاع زمین پرواز خواهد کرد.

 ارتفاع در نظر گرفته شده در این آزمایش حدود ۵۰ هزار پا یا 15.24کیلومتر خواهد بود. همچنین فلاپ های جلو در این راکت از موتورهای برقی استفاده خواهند کرد. در حالی که در مدل های قبلی از سیستم هیدرولیک استفاده شده بود. بدین ترتیب در طراحی SN8 برخی مواد شیمیایی خطرناک حذف خواهد شد. دیگر رقبای اسپیس ایکس مانند بلو اوریجین نیز در اواخر ماه گذشته از ماکت فرودگر ماه رونمایی کرده بودند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال