میزان فلزات سنگین در شکلات تلخ برای بزرگسالان خطرناک نیست

محققان می‌گویند میزان فلزات سنگین که در شکلات تلخ مربوط به مزارع آمریکای جنوبی وجود دارد نمی‌تواند ریسک بالایی را برای بزرگسالان به دنبال داشته باشد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پیش از این تصور می‌شد شکلات تلخ به دلیل دارا بودن سطوحی از کادمیوم و سرب ممکن است ریسک بالایی را […]

محققان می‌گویند میزان فلزات سنگین که در شکلات تلخ مربوط به مزارع آمریکای جنوبی وجود دارد نمی‌تواند ریسک بالایی را برای بزرگسالان به دنبال داشته باشد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پیش از این تصور می‌شد شکلات تلخ به دلیل دارا بودن سطوحی از کادمیوم و سرب ممکن است ریسک بالایی را در بزرگسالان ایجاد کند. محققان می‌گویند مطالعات جدید آنها نشان می‌دهد در این نوع از شکلات‌ها هیچ ریسک شدیدی در رابطه با فلزات سنگین برای بزرگسالان وجود ندارد. درمقابل سطوح مفیدی از مواد معدنی در این نوع شکلات وجود دارد که برای بدن بزرگسالان ضروری است.

سال گذشته پژوهشگران اعلام کردند محصولات مبتنی بر شکلات تلخ حاوی سطوح قابل توجهی از فلزات سنگین هستند. حدود یک سوم از آنها مقادیری از سرب و کادمیوم را در خود دارند. اکنون یافته‌های جدید یک مطالعه نشان می‌دهد نگرانی در رابطه با فلزهای سنگین درون شکلات تلخ برای بزرگسالان بی‌معنی است. زیرا سطوح فلزهای سنگین سمی از قبیل کادمیوم و سرب و همچنین فلز‌هایی مانند مس آهن و روی در ۱۵۵ نمونه شکلات تلخ و شیری برندهای مختلف بررسی شد.

در این مطالعه مشخص شد نها در یک برند سطح مجاز کادمیوم در شکلات‌ها رعایت نشده است. همچنین تنها در ۴ برند از شکلات‌ها میزان کادمیوم برای کودکان زیر ۳ سال همراه با ریسک بوده است. این بررسی روی ریسک مصرف ۳۰ گرم شکلات در روز انجام شده بود. طبق اعلام پژوهشگران مصرف این نوع شکلات هیچ ریسکی را برای بزرگسالان به دنبال ندارد. بنابراین مصرف شکلات‌های تلخ و شیری با توجه به سطوحی از فلزات سنگین در این نوع شکلات ایمن تلقی خواهد شد.