نخ دندان برقی فرآیند نخ کشیدن را در چند ثانیه انجام می‌دهد

محققان نوعی نخ دندانکشی برقی تولید کرده‌اند که تنها در چند ثانیه می‌توان از آن برای نخ کشیدن دندان‌ها استفاده کرد. این محصول جدید امکان نخ دندان کشیدن کامل و با دقت را در کمتر از یک دقیقه به کاربران خود خواهد داد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، یک شرکت فناوری دستگاه […]

محققان نوعی نخ دندانکشی برقی تولید کرده‌اند که تنها در چند ثانیه می‌توان از آن برای نخ کشیدن دندان‌ها استفاده کرد. این محصول جدید امکان نخ دندان کشیدن کامل و با دقت را در کمتر از یک دقیقه به کاربران خود خواهد داد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، یک شرکت فناوری دستگاه نخ دندانکشی برقی به نام فلاس ساخته است که نخ دندان کشیدن را در کمتر از ۶۰ ثانیه برای دندان‌ها انجام می‌دهد. نخ دندان برقی فلاس با هدف تغییر نخ دندان کشیدن روزانه طراحی شده و به کاربران کمک می‌کند تا این کار را در کمتر از یک دقیقه انجام دهند.

این دستگاه همانند یک مسواک برقی و شامل یک بدنه استوانه‌ای اصلی است که روی آن سرهای یکبار مصرف قرار می‌گیرد. سرهای قرار گرفته روی دستگاه همانند یک زائده پلاستیکی به شکل Y است که روی آن یک رشته کوتاه از نخ تفلون به شکل تک رشته‌ای بین دو بازوی سری آن قرار دارند.

با استفاده از دستگاه جدید کاربر می‌تواند نخ دندان را بین دندان‌های خود قرار داده و بدون نیاز به استفاده از انگشتان آن را در دهان خود کرد. سری این دستگاه با سرعت حداکثر ۳۰۰ لرزش در ثانیه از یک طرف به طرف دیگر دندان حرکت کرده و فرایند نخ کشیدن دندان را نجام می‌دهد. طبق ادعای شرکت سازنده با استفاده از این دستگاه می‌توان به سرعت مواد غذایی قرار گرفته در بین دندان‌ها را از بین برده و همچنین لثه‌ها را نیز ماساژ داد.

در این دستگاه یک باتری لیتیوم یونی قرار دارد که در صورت شارژ آن برای ۳.۵ ساعت امکان استفاده از دستگاه برای دو ماه فراهم خواهد شد. طبق اعلام طراحان فلاس سرهای آن نسبت به نخ دندان‌های کنونی حدود ۹۵ درصد بیشتر کارآمد خواهد بود. همچنین میزان درصد پلاستیک به کار رفته در آن نسبت به نخ‌های یکبار مصرف کمتر است.

همچنین پلاستیک مورد استفاده در سری‌های این دستگاه را می‌توان مجدداً بازیافت کرد. از این رو شرکت سازنده فلاس به خریداران تاکید کرد تا سری‌های خریداری شده را نگه داشته و مجدداً به شرکت سازنده ارسال کنند تا در نهایت به یک مرکز بازیافت مخصوص مراقبت از دهان ارسال شود.