تصاویر واقعی نیز توسط متا برچسب ساخته شده با هوش مصنوعی دریافت می‌کنند

متا در فوریه امسال اعلام کرده بود کلیه تصاویر ساخته شده توسط هوش مصنوعی با برچسب مشخص خواهند شد. اما به نظر می رسد متا در این موضوع زیاده روی کرده و حتی تصاویر واقعی را نیز برچسب گذاری کرده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، متا از ماه مه ۲۰۲۴ شروع […]

متا در فوریه امسال اعلام کرده بود کلیه تصاویر ساخته شده توسط هوش مصنوعی با برچسب مشخص خواهند شد. اما به نظر می رسد متا در این موضوع زیاده روی کرده و حتی تصاویر واقعی را نیز برچسب گذاری کرده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، متا از ماه مه ۲۰۲۴ شروع به برچسب گذاری تصاویر در فیسبوک، اینستاگرام و تردز کرده است. در این بین برخی عکاسان مدعی شدند تصاویر واقعی تهیه شده توسط آنان نیز توسط متا به عنوان تصاویر ساخته شده با کمک ابزارهای هوش مصنوعی برچسب گذاری شده است.

طبق گزارش منتشر شده توسط تک کرانچ برخی از اقدامات متا در برچسب گذاری تصاویر واقعی به عنوان تصاویر ساخته شده با هوش مصنوعی باعث شکایت کاربران شده است. این شرکت اکنون برخی از تصاویر واقعی را نیز با برچسب Made with AI نشان می‌دهد. اخیراً عکس‌های مربوط به بازی کریکت در هند برچسب تصاویر هوش مصنوعی دریافت کرده‌اند. البته این برچسب‌ها تنها در اپلیکیشن‌های این شرکت قابل مشاهده بوده و در فضای وب تشان داده نمی‌شوند.

در این میان عکاسان بیشتر از دیگر کاربران از این موضوع خشمگین هستند. طبق گفته آنان برچسب گذاری متا روی تصاویر واقعی با عنوان تصاویر ساخته شده با هوش مصنوعی باعث نگرانی أنها شده است.‌ به گفته آنان ویرایش ساده تصاویر با استفاده از ابزارهای رایج نمی‌تواند باعث برچسب گذاری تصاویر شود.

یکی از کاربران که تصاویر ثبت شده وی به عنوان تصویر برچسب گذاری شده انتخاب شد می‌گوید در نرم‌افزار ادوبی باید پیش از ذخیره تصاویر گزینه Flatting the Image انتخاب شود. طبق گفته این عکاس احتمالاً انتخاب این گزینه باعث برچسب گذاری متا شده است. متا هنوز نسبت به این گفته‌ها هیچ واکنشی نشان نداده است. این شرکت پیش از این اعلام کرده بود برای شناسایی تصاویر ساخته شده با هوش مصنوعی از متادیتای تصاویر استفاده می کند. به نظر می‌رسد استفاده عکاسان از ابزار  Generative AI Fill باعث برچسب گذاری متا می‌شود. اغلب عکاسان از این ابزار برای حذف اشیا در عکس استفاده می‌کنند.