شکست فرودگر قمری ژاپن و سرنوشت نامشخص ماه نورد اماراتی

فرودگر ماه بهمراه یک ماه نورد اماراتی روز سه شنبه به مدار ارسال شد تا روی سطح ماه فرود بیاید. در واقع این اولین فرود فضاپیمای تجاری روی سطح این قمر محسوب میشد. اما کنترل کنندگان این ماموریت پس از پرتاب امکان برقراری ارتباط با ماه نورد را پیدا نکردند. به همین دلیل این ماموریت […]

فرودگر ماه بهمراه یک ماه نورد اماراتی روز سه شنبه به مدار ارسال شد تا روی سطح ماه فرود بیاید. در واقع این اولین فرود فضاپیمای تجاری روی سطح این قمر محسوب میشد. اما کنترل کنندگان این ماموریت پس از پرتاب امکان برقراری ارتباط با ماه نورد را پیدا نکردند. به همین دلیل این ماموریت شکست خورده در نظر گرفته شد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، فرودگر مورد نظر ساخت یک شرکت ژاپنی به نام ای اسپیس Ispace بوده است. پرتال این موشک نیز از فلوریدا و با کمک موشک اسپیس ایکس انجام گرفت. قرار بود این پرتاب آغازگر یک سفر سه ماهه به مدار ماه در فاصله ۳۸۳۰۰۰ کیلومتری باشد.

قرار بود این فرودگر در روز سه شنبه روی سطح ماه قرار بگیرد. اما تنها دقایقی پس از ورود به ماه ارتباط تیم کنترل کننده برقرار نشد. پس از یک قطعی در ارتباط که پیش بینی شده بود دیگر امکان ارتباط با این فرودگر ناموفق گزارش شد. حدود ۲۰ دقیقه پس از زمان برنامه ریزی شده فرود تاکشی هاکامادا، مدیر عامل آی اسپیس اعلام کرد دیگر نمی توان فرود موفقیت آمیز را تایید کرد. اکنون می توان تصور کرد ما قادر به فرود روی ماه نبودیم. البته مهندسان به بررسی وضعیت ایجاد شده ادامه می دهند. بهفته وی تیم کنترل کننده تا زمان ورود فرودگر داده هایی را جمع آوری کرد که می تواند برای ماموریت های بعدی مورد استفاده قرار بگیرد.

طبق گزارش رویترز پرتاب و فرود در اولین ماموریت تجاری ناموفق بوده و احتمالا این فرودگر روی سطح ماه سقوط کرده است.در این پرتاب مریخ نورد راشد امارات نیز وجود داشت. این مریخ نورد ساخت مرکز فضایی محدبن راشد و اولین فضاپیمای قمری جهان عرب محسوب میشد. تاکنون تنها یه کشور روسیه، ایالات متحده و چین موفق به اجرای یک فرود کنترل شده روی ماه شده اند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال