استفاده از مهندسی ژنتیک و اصلاح نژاد گاوهایی با تولید متان کمتر

در حال حاضر حدود ۱۴.۵ درصد از گازهای گلخانه ای در جهان توسط دام ها تولید میشوند. به همین دلیل تولید گاوهایی که بتوانند متان کمتری ایجاد کنند می تواند شرایط را تغییر دهد. به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، یک دامدار اهل کانادا با هدف اصلاح نژاد گاوها برای تولید متان کمتر […]

در حال حاضر حدود ۱۴.۵ درصد از گازهای گلخانه ای در جهان توسط دام ها تولید میشوند. به همین دلیل تولید گاوهایی که بتوانند متان کمتری ایجاد کنند می تواند شرایط را تغییر دهد.

به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، یک دامدار اهل کانادا با هدف اصلاح نژاد گاوها برای تولید متان کمتر ، از منی آزمایشگاهی در تلقیح مصنوعی استفاده کرد. بن لوئیت با این اقدام تلاش کرد تا گاوهای جدیدی تولید کند که در آروغ خود متان کمتری دارند.

شرکت ژنتیکی semex با تولید این منی گاو اعلام کرد این کار در سال حدود ۱.۵ درصد در کاهش آلودگی متان در صنعت دامداری کانادا موثر است. با گسترش این رویه تا سال ۲۰۵۰ میزان کاهش بین ۲۰ تا ۳۰ درصد می رسد. هنوز وزارت کشاورزی کانادا در مورد بررسی این روش نظری نداده است. اما اعلام کرد کاهش آلودگی توسط دام ها از اهداف آنها نیز به شمار می رود.

تولید این منی تغییر ژنتیکی داده شده با همکاری شرکت جمع آوری شیر کانادا به همراه تحقیقات ۷ ساله در این زمینه توسط دانشگاه گوئلف و آلبرتا انجام گرفته است.

مایکل لوهیس، معاون بخش تحقیقات در semex در این مورد گفته است: با توجه به تغییرات ژنتیکی ایجاد شده در اینده به صورت ثابت و تجمیعی شاهد کاهش چشمگیر آلودگی ها خواهیم بود. این روش یکی از کم هزینه ترین روش در کاهش میزان متان در جهان است. البته برخی از منتقدان اعلام کردند این روش ممکن است همراه با ایجاد مشکلات گوارشی در گاوها باشد.‌

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال