استفاده از الماس در ساخت نسل جدید سلول های خورشیدی

محققان در تلاش برای ساخت نسل جدید پنل های خورشیدی و استفاده از پروسکایت به عنوان ماده کریستالی، با مشکلات متعددی روبرو بودند. پروسکایت ماده ای با ساختار کریستالی است که در صورت استفاده در پنل های خورشیدی می تواند تغییرات شگرفی را در آنها ایجاد کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، […]

محققان در تلاش برای ساخت نسل جدید پنل های خورشیدی و استفاده از پروسکایت به عنوان ماده کریستالی، با مشکلات متعددی روبرو بودند. پروسکایت ماده ای با ساختار کریستالی است که در صورت استفاده در پنل های خورشیدی می تواند تغییرات شگرفی را در آنها ایجاد کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان برای توسعه پنل های خورشیدی ساخته شده از پروسکایت به سراغ سلول های الماس و همچنین افزایش دمای آنها رفتند. وجود پروسکایت در پنل های خورشیدی، عملکرد آنها را بهبود می‌دهد. اما استفاده از آن با مشکلات بسیاری همراه خواهد بود. به عنوان مثال این ماده دارای ۴ ساختار اتمی بوده که ۳ ساختار آن به حالت ناپایدار بوده و به حالت چهارم در می آید. اکنون دانشمندان برای حل این مشکل از سلول های الماس استفاده کردند.

پژوهشگاه شتاب دهنده اسلک با کمک دانشمندانی از دانشگاه استنفورد از سلول های الماس فشرده در این ترکیب استفاده کرده و دمای آن را تا ۴۵۰ درجه سلسیوس افزایش دادند. بدین ترتیب مشاهده شد که ساختار اتمی پروسکایت تغییر کرده و توانسته یک ساختار ثابت پیدا کند. در این آزمایش ماده کامپکت حاصل شده حدود ۳۰ روز در دمای اتاق پایدار بوده است. این ماده علاوه بر راندمان مناسب، دارای مقاومت نسبی در برابر رطوبت هوا است که در ساخت سلول های خورشیدی نیز اهمیت دارد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال