رابطه بین استفاده از تلفن همراه و ایجاد اضطراب در نوجوانان

بسیاری بر این باورند که استفاده از تلفن همراه سبب ایجاد افسردگی و اضطراب در کودکان و نوجوانان خواهد شد. روانشناسان به این منظور تحقیقات گسترده ای را برای بررسی رابطه بین استفاده از گوشی های همراه و ایجاد افسردگی و اضطراب در نوجوانان انجام داده اند و نتیجه آن یک ارتباط بسیار ناچیز بوده […]

بسیاری بر این باورند که استفاده از تلفن همراه سبب ایجاد افسردگی و اضطراب در کودکان و نوجوانان خواهد شد. روانشناسان به این منظور تحقیقات گسترده ای را برای بررسی رابطه بین استفاده از گوشی های همراه و ایجاد افسردگی و اضطراب در نوجوانان انجام داده اند و نتیجه آن یک ارتباط بسیار ناچیز بوده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تک‌نیوز و به نقل از Technology Review، مطالعات اخیر و بررسی مقاله ها نشان میدهد که این باور بطور غلط در بین مردم گسترش یافته است. با بررسی ارتباط بین استفاده از موبایل و شبکه های اجتماعی و افسردگی و اضطراب در دانشگاههای کمبریج و استنفورد مشخص شد که این رابطه بسیار کم و در بعضی مواقع نیز متناقض بوده است.

هر چند که نیاز نوجوانان به ورزش کردن و تعاملات اجتماعی در زندگی روزمره غیر قابل انکار است اما از طرفی مدت زمان خیره شدن به نمایشگر گوشی نیز تاثیری بر روح و روان آنها نخواهد داشت. حتی مطالعات اخیر از احتمال مفید بودن آن نیز پرده برداشته است. البته سازمان بهداشت جهانی نگاه کردن به صفحه نمایش دستگاههای دیجیتال را برای کودکان زیر یکسال ممنوع اعلام کرده همچنین کودکان 2 تا 4 سال نیز کمتر از یکساعت باید به نمایشگر خیره شوند. تماشای زیاد نماشگرهای دیجیتال باعث بروز خستگی و ناراحتی برای چشمان خواهد شد و هنوز تحقیقات موثری از تاثیر آن در تخریب بینایی صورت نگرفته است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال