با استفاده از این ابزار جالب می‌توان آسیب‌های مغزی را در عرض چند دقیقه شناسایی کرد

دانشمندان آمریکایی با هدف شناسایی آسیب‌های مغزی تروماتیک یک ابزار جالب ابداع کرده‌اند که می‌تواند این فرایند را تنها در عرض چند دقیقه انجام دهد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ابزار جدید محققان شامل یک کیت از مجموعه رایحه‌ها بوده و می‌توان از آن در موقعیت‌هایی مختلف برای شناسایی آسیب‌های مغزی استفاده […]

دانشمندان آمریکایی با هدف شناسایی آسیب‌های مغزی تروماتیک یک ابزار جالب ابداع کرده‌اند که می‌تواند این فرایند را تنها در عرض چند دقیقه انجام دهد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ابزار جدید محققان شامل یک کیت از مجموعه رایحه‌ها بوده و می‌توان از آن در موقعیت‌هایی مختلف برای شناسایی آسیب‌های مغزی استفاده کرد. این ابزار پیشرفته توسط یک تیم از محققان در موسسه تحقیقات جنوب غربی توسعه یافته است. کیت آزمایش سنجش بویایی پیشرفته شامل مجموعه‌ای از رایحه‌ها است که می‌توان از آن برای شناسایی آسیب‌های مغزی تروماتیک در موقعیت‌های مختلف استفاده کرد. طبق اعلامیه پژوهشگران این کیت آزمایشگاهی شامل ۶ ویال مهر و مو شده است که می‌تواند طیف وسیعی از بوها و رایحه‌های مختلف از رایحه میوه گرفته تا رایحه تند را آزاد کند.

در صورتی که فرد کیت مورد نظر را فشار دهد به رنگ در آبی درآمده که نشان از آزاد شدن رایحه دارد. پژوهشگران می‌گویند برای پاسخ به بوی هر ویال یک کارت جداگانه در نظر گرفته شده پاسخ‌های صحیح باید طبق آنچه که در پشت برچسب پنهان شده مطابقت داشته باشد. این کیت تحت آزمایش‌های پایداری قرار گرفته تا تعیین شود که چه مدت می‌توان از آن نگهداری کرده و همچنان موثر باقی بماند. محققان می‌گویند کیت بو با دستورالعمل‌های مربوط به FDA و ISO توسعه یافته است.

محققان موسسه تحقیقات جنوب غربی اعلام کردند این کیت تنها کیت تست بویایی است که تاکنون تحت کنترل‌های دقیق توسعه پیدا کرده است. زیمرن از محققان این مطالعه و سازندگان کیت در این مورد می‌گوید: این کیت به صورت ارزان و فشرده تولید شده و به شرایط نگهداری خاصی نیاز ندارد. همچنین می‌توان آن را به عنوان یک ابزار غربالگری بالقوه در مراکز مختلف از قبیل اتاق‌های اورژانس، محل کار، دانشگاه‌ها، خانه‌های سالمندان و موارد دیگر استفاده کرد. برای استفاده از کیت آموزش خاصی نیاز نیست و نتایج آن در موارد بحرانی بسیار چشمگیر و کاربردی خواهد بود.