روشی جدید برای بررسی سطح قند خون بیماران دیابتی

بیماری دیابت زندگی 380 میلیون نفر در سرتاسر کره زمین را تحت تاثیر قرار داده است. محققان موسسه شیمی “سائو کارلس ” و دانشگاه “پارانا فدرال” موفق به ابداع روشی شده اند که چک کردن سطح قند خون بیماران را که پیش از این به کمک گرفتن نمونه خون از نوک انگشتان بود را تسهیل […]

بیماری دیابت زندگی 380 میلیون نفر در سرتاسر کره زمین را تحت تاثیر قرار داده است. محققان موسسه شیمی “سائو کارلس ” و دانشگاه “پارانا فدرال” موفق به ابداع روشی شده اند که چک کردن سطح قند خون بیماران را که پیش از این به کمک گرفتن نمونه خون از نوک انگشتان بود را تسهیل می کند. آنها با استفاده از یک عینک مجهز به حسگرهای زیستی گلوکز اکسیداز از قطره اشک برای اندازه گیری سطح قند خون بهره گرفتند.

به گزارش سرویس اخبار علمی سایت تک نیوز، در روش کنونی به خاطر استفاده از سوزن احتمال ایجاد عفونت جزئی نیز وجود دارد اما روش جدید بدون درد و با اطمینان قابل استفاده است. زمان آزمایش اشک بیمار با گلوکز اکسیداز برخورد کرده که این اتفاق موجب تغییر جریان الکترونها می شود. سیگنال ایجاد شده توسط دستگاه نصب شده روی دسته عینک تشخیص وضعیت قند خون فرد را امکان پذیر می کند. نتایج نهایی با اتصال به یک رایانه ارائه خواهد شد ، علاوه بر قند خون ، میزان ویتامینها  و الکل نیز به کمک این وسیله قابل اندازه گیری می باشد. همچنین این عینک می تواند جهت تشخیص بیماریهای دژنراتیو مزمن بکار رود. طبق گفته سازندگان این وسیله زمان تولید و عرضه عینک مجهز به حسگرهای زیستی گلوکز اکسیداز به سرمایه گذاری و حمایت بخش  دولتی و یا خصوصی وابسته است. جهت مشاهده دیگر خبرها به صفحه اخبار پزشکی مراجعه کنید.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال