اثبات معکوس شدن جریان خون در بدن طی سفرهای فضایی

دانشمندان ناسا با دریافت گزارشهایی از جانب فضانوردان مبنی بر ایجاد مشکلات مربوط به سلامتی پس از سفرهای فضایی تصمیم گرفتند تحقیقاتی را در اینباره آغاز کنند. نتایج جدیدترین پژوهشها حاکی از تاثیر منفی جو بر وضعیت گردش خون بدن انسان می باشد ، به عبارتی معکوس شدن جریان خون و ایجاد لخته در رگها […]

دانشمندان ناسا با دریافت گزارشهایی از جانب فضانوردان مبنی بر ایجاد مشکلات مربوط به سلامتی پس از سفرهای فضایی تصمیم گرفتند تحقیقاتی را در اینباره آغاز کنند. نتایج جدیدترین پژوهشها حاکی از تاثیر منفی جو بر وضعیت گردش خون بدن انسان می باشد ، به عبارتی معکوس شدن جریان خون و ایجاد لخته در رگها تهدیدی جدی برای آندسته از فضانوردانی است که به ماموریتهای طولانی مدت می روند.

به گزارش سرویس اخبار علمی سایت تک نیوز ، گروه مورد مطالعه 11 فضانورد سالم بودند که به مدت 6 ماه طی سفر به مریخ باید در ایستگاه بین المللی ساکن می شدند . آزمایشات مربوطه قبل از سفر ، 50 روز و 150 روز پس از پرواز و 40 روز پس از بازگشت به زمین روی این داوطلبین انجام گرفت .  از این تعداد 7 نفر پس از بررسی وضعیت بدنی نشانه هایی از معکوس شدن جریان خون در ورید ژوگولار داخلی چپ بدن را نشان دادند که با توجه به اهمیت کارکرد درست این ورید در خونرسانی به اندامهای فوقانی بدن این موضوع در طولانی مدت منجر به ایجاد لخته خونی و آمبولی ریوی خواهد شد. هدف از اجرای این طرح یافتن راهکاری مناسب به منظور جلوگیری از اختلال جریان خون عنوان شده است. جهت مشاهده دیگر خبرها به صفحه اخبار پزشکی مراجعه کنید.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال