افزایش ریسک ابتلا به نشتی روده در فضانوردان

فضانوردان طی انجام ماموریت های فضایی در معرض خطر ابتلا به انواع بیماریها هستند. بررسی وضعیت سلامت افرادی که در این حوزه مشغول فعالیت می باشند نشان داده تابش کیهانی و شرایط ریز گرانش تاثیراتی منفی بر سلامت استخوانها ، مغز ، ماهیچه ها و قلب دارد. جدیدترین پژوهشی که توسط محققان دانشگاه کالیفرنیا ریورساید […]

فضانوردان طی انجام ماموریت های فضایی در معرض خطر ابتلا به انواع بیماریها هستند. بررسی وضعیت سلامت افرادی که در این حوزه مشغول فعالیت می باشند نشان داده تابش کیهانی و شرایط ریز گرانش تاثیراتی منفی بر سلامت استخوانها ، مغز ، ماهیچه ها و قلب دارد. جدیدترین پژوهشی که توسط محققان دانشگاه کالیفرنیا ریورساید و سن دیه گو انجام شده نشان داد احتمال نشتی روده نیز در این گروه بسیار بالا می باشد.

به گزارش سرویس اخبار علمی سایت تک نیوز ، این گروه تحقیقاتی برای اثبات فرضیه خود آزمایشی را طراحی نمودند . به این صورت که سلولهای مخاطی روده را در یک زیست رآکتور که می چرخید قرار داده و پس از 18 روز با بررسی آنها متوجه شدند “اتصالات محکم ” که سلولها را به یکدیگر می چسباند به شکلی سست بین آنها برقرار می شود . با نتایج بدست آمده از این آزمایش مشخص شد جاذبه نزدیک به صفر در فضا می تواند باعث نشتی سلولهای مخاطی روده فضانوردان شود. سلولهای کشت شده تا 14 روز پس از خروج از دستگاه نیز این حالت خود را حفظ کردند این موضوع نشاندهنده اثر محیط ریزگرانش بر سلامت روده این افراد حتی پس از بازگشت به زمین می باشد. مطالعات پیشین ثابت کرده بود که شرایط بی وزنی تاثیرات مخربی بر سلامت روده دارد و احتمال ایجاد تومور در این ناحیه را بالا می برد. نتایج پژوهش حاضر در مجله “Science Reports” به چاپ رسیده است. جهت مشاهده دیگر خبرها به صفحه اخبار پزشکی مراجعه کنید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال