بهبود کیفیت اسپرم در مردان با مصرف گوجه فرنگی

“لیکوپن” رنگدانه ای طبیعی است که در برخی از میوه ها و سبزیجات از جمله گوجه فرنگی ، پرتقال خونی ، گریپ فروت قرمز ، هندوانه و…  یافت می شود . در واقع لیکوپن به عنوان یکی از قویترین آنتی اکسیدانهای گیاهی شناخته شده است. تاثیر چشمگیر استفاده از این ماده در کاهش ابتلای افراد […]

“لیکوپن” رنگدانه ای طبیعی است که در برخی از میوه ها و سبزیجات از جمله گوجه فرنگی ، پرتقال خونی ، گریپ فروت قرمز ، هندوانه و…  یافت می شود . در واقع لیکوپن به عنوان یکی از قویترین آنتی اکسیدانهای گیاهی شناخته شده است. تاثیر چشمگیر استفاده از این ماده در کاهش ابتلای افراد به سرطان پروستات پیش از این توسط محققان اثبات شده است. به تازگی پژوهشگران دانشگاه “شفیلد” انگلستان دریافته اند که لیکوپن می تواند باعث بهبود توانایی حرکت ، اندازه و شکل اسپرم در مردان شود.

به گزارش سرویس اخبار علمی سایت تک نیوز ، طی دوره سه ماهه این آزمایش 60 مرد که در سنین 30-19 سال قرار داشتند به منظور بررسی کیفیت اسپرم تحت نظر قرار گرفتند. این افراد توسط محققان به دو گروه تقسیم شدند ، 30 نفر از آنها روزانه یک قرص مکمل لیکوپن مصرف می کردند و به سایرین بدون اطلاع آنها دارو نما داده شده بود. البته هیچکدام از داوطلبین و محققان از جزئیات این طرح با خبر نبودند . در پایان هفته دوازدهم با بررسی نمونه اسپرم تمامی داوطلبین ، در اسپرم افرادی که قرص لیکوپن مصرف کرده بودند بهبود کیفیت قابل ملاحظه ای مشاهده شد. گمان می رود اثر آنتی اکسیدانی لیکوپن مانع آسیب های ناشی از اکسیداسیون بر اسپرم مردان می شود. این گروه تحقیقاتی به زودی در مورد تاثیر این ماده روی مردان نابارور مطالعات گسترده تری انجام خواهد داد. جهت مشاهده دیگر خبرها به صفحه اخبار پزشکی مراجعه کنید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال