بهره گیری هوش مصنوعی از قدرت ذهن معلولین جسمی جهت ارتباط با سایرین

ابداعی تازه در زمینه هوش مصنوعی جهت بهبود کیفیت زندگی اشخاصی که دچار معلولیت های جسمی و حرکتی شدید می باشند و قادر به بیان کلمات نیستند موجب امیدواری این افراد و خانواده هایشان شده است. پلک زدن و سیستمهای صوتی خاص پیش از این برای ایجاد ارتباط با دیگران تنها راهی بود که معلولین […]

ابداعی تازه در زمینه هوش مصنوعی جهت بهبود کیفیت زندگی اشخاصی که دچار معلولیت های جسمی و حرکتی شدید می باشند و قادر به بیان کلمات نیستند موجب امیدواری این افراد و خانواده هایشان شده است. پلک زدن و سیستمهای صوتی خاص پیش از این برای ایجاد ارتباط با دیگران تنها راهی بود که معلولین از آن بهره مند بودند. اما به تازگی دانشمندان به کمک هوش مصنوعی ذهن افراد معلول را برای نوشتن کلمات مورد نیازشان وسیله ارتباطی قرار دادند.

به گزارش سرویس اخبار علمی سایت تک نیوز ، کاشت الکترود در مغز افراد فلج به آنها امکان تکان دادن نشانگر در رایانه شخصی و انتخاب حروف را می دهد. بدین ترتیب به طور مانگین 39 کاراکتر در هر دقیقه قابل تایپ می باشد که در واقع این میزان یک سوم سرعت افراد عادی است. اولین فردی که داوطلب شرکت در این آزمایش شد توانست با ذهنش حروف مورد نظر را به آسانی تایپ کرده و با دستخط شخصی خود نگارش 66 کاراکتر در دقیقه را انجام دهد. دقت هوش مصنوعی برای باز آفرینی دستخط افراد معلول 95 درصد تخمین زده شده است. بهبود کیفیت زندگی اشخاصی با معلولیتهای حرکتی دستاورد این جنبه کاربردی از هوش مصنوعی می باشد. جهت دیدن دیگر خبرها به صفحه اخبار اختراعات جدید مراجعه کنید.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال