توصیه های یک متخصص تغذیه در مورد کاهش وزن

دکتر نسرین امیدوار عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی طی گفتگویی توضیحات مفیدی را درباره بیماری چاقی ارائه داده است و توصیه های ارزشمندی را در جهت حل این معضل بیان نموده است. به گزارش سرویس اخبار علمی سایت تک نیوز ، متخصصین تغذیه معیار توده بدنی با فرمول وزن به کیلوگرم تقسیم بر قد بر […]

دکتر نسرین امیدوار عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی طی گفتگویی توضیحات مفیدی را درباره بیماری چاقی ارائه داده است و توصیه های ارزشمندی را در جهت حل این معضل بیان نموده است.

به گزارش سرویس اخبار علمی سایت تک نیوز ، متخصصین تغذیه معیار توده بدنی با فرمول وزن به کیلوگرم تقسیم بر قد بر حسب متر به توان دو را به عنوان شاخصی قابل اندازه گیری معرفی کرده اند. طبق عدد بدست آمده شخص متوجه می شود که از لحاظ وزنی نرمال است یا اضافه وزن دارد. از آنجاییکه احتمال ابتلای افرادی که دچار اضافه وزن هستند به انواع بیماریها از جمله سرطان ، بیماری قلبی و فشار خون بیشتر است ، لازم است این افراد روش زندگی سالم و تغذیه مناسبی را در پیش بگیرند. کم وزنی نیز مانند اضافه وزن سلامت مردم تهدید می کند بنابراین تنظیم کالری دریافتی در ازای انرژی مصرفی روزانه می تواند موجب پیشگیری از سوء تغذیه شود. دکتر امیدوار استفاده بیشتر از سبزیجات ، میوه و غذاهای سالم به همراه فعالیتهای بدنی مفید مانند پیاده روی را به مردم توصیه نمود. وی اظهار داشت سالمندان اغلب دچار مشکل بی اشتهایی و کمبود وزن هستند بنابراین باید غذاهایی با ارزش تغذیه ای بالا را در سبد خانوار قرار داد تا این رده سنی بتوانند زندگی راحتتری را سپری کنند. این عضو هیئت علمی همچنین تاکید کرد : با توجه به شکل گیری عادات غذایی در سنین کودکی لازم است والدین الگوی خرید و مصرف مواد غذایی خانواده را به سمت درستی سوق دهند. همچنین شرایط را به گونه ای فراهم کنند تا بچه ها از بازیهای رایانه ای فاصله گرفته و تحرک کافی داشته باشند. وی ادامه داد: افرادی با چاقی مفرط گاهی برای کاهش وزن نیاز به درمان دارویی دارند و روشهای تهاجمی مانند جراحی نیز بعضی مواقع توصیه می شود. در حال حاضر دستگاههای لاغری مورد توجه مردم قرار گرفته و لازم است در اینجا به این نکته اشاره کرد که اینها وسایل کمکی برای از بین بردن چاقی های موضعی و سلولیت هستند . به عبارتی تنها راه رسیدن به تناسب اندام داشتن سبک زندگی سالم و فعالیت بدنی کافی می باشد. جهت مشاهده دیگر خبرها به صفحه اخبار پزشکی مراجعه کنید.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال