دفع آسان سنگ کلیه به کمک داروهای جدید امکان پذیر شد

عبور سنگ کلیه از مجاری داخلی و دفع آن بسیار دردناک و سخت می باشد. پژوهشگران دانشگاه MIT با کمک متخصصین بیمارستان عمومی ماساچوست آمریکا دو نوع دارو که دیواره حالب را منبسط می کند برای دفع راحتتر سنگ کلیه معرفی نموده اند. آنها از ابزاری مشابه سوند برای تزریق این داروها استفاده کردند. به […]

عبور سنگ کلیه از مجاری داخلی و دفع آن بسیار دردناک و سخت می باشد. پژوهشگران دانشگاه MIT با کمک متخصصین بیمارستان عمومی ماساچوست آمریکا دو نوع دارو که دیواره حالب را منبسط می کند برای دفع راحتتر سنگ کلیه معرفی نموده اند. آنها از ابزاری مشابه سوند برای تزریق این داروها استفاده کردند.

به گزارش سرویس اخبار علمی تک نیوز ،  حرکت راحتتر سنگهای کلیه و ساده تر شدن نصب استنت درون حالب مزایای روش حاضر می باشد. استنت لوله فلزی یا پلاستیکی توری شکلی است که مجاری داخلی بدن را باز نگه میدارد. استنت گذاری مانع تخریب دیواره حالب پس از دفع سنگ   خواهد شد. انواع سنگ کلیه به دلیل بر هم خوردن تعادل آب ، نمک و مواد معدنی ادرار بوجود می آید. سنگهای کلسیمی معمولترین انواع سنگ کلیه هستند که ممکن است بر اثر تغذیه نامناسب ، جراحی بای پس روده و تیروئید ایجاد گردند. عفونتهای ادرای عامل سنگهای کلیه نوع Struvite شناخته شده اند. همچنین مصرف ناکافی آب و دریافت پروتئین زیاد منجر به ایجاد سنگهای اسید اوریک می شود و دفع بیش از حد اسید آمینه از کلیه ها سنگهای سیستئین را بوجود می آورد. تجربه نشان داده بهترین راه برای جلوگیری از تشکیل سنگ کلیه مصرف کافی آب (هیدراته کردن بدن) می باشد. جزئیات پژوهش حاضر در مجله Nature Biomedical  به چاپ رسیده است. جهت مشاهده دیگر خبرها به صفحه اخبار پزشکی مراجعه کنید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال