ساخت محصول جدیدی که مانع انتقال عفونتهای بیمارستانی می شود

محققان دانشگاه “استون” انگلیس موفق به تولید شیشه ای شده اند که می تواند ریسک انتقال باکتریها را برای بیمارانی که نیاز به سوند ادراری دارند در محیط های بیمارستانی به طرز چشمگیری کاهش دهد. به گزارش سرویس اخبار علمی سایت تک نیوز ، طبق آمار ارائه شده 35 درصد عفونتهایی که مردم انگلیس به آن […]

محققان دانشگاه “استون” انگلیس موفق به تولید شیشه ای شده اند که می تواند ریسک انتقال باکتریها را برای بیمارانی که نیاز به سوند ادراری دارند در محیط های بیمارستانی به طرز چشمگیری کاهش دهد.

به گزارش سرویس اخبار علمی سایت تک نیوز ، طبق آمار ارائه شده 35 درصد عفونتهایی که مردم انگلیس به آن مبتلا می شوند ناشی از ترشحات ادراری می باشد. استفاده از سوند ادراری برای بیمارانی که تحت عمل جراحی در بیمارستانها قرار می گیرند رایج و معمول می باشد. اما باکتریهای موجود در کیسه های ادرار  گاهی به بیرون منتقل شده و ممکن است جان بیمار و یا سایرین را به خطر بیاندازد. پوششی موسوم به شیشه فسفاته و یک لایه اکسید که روی آن تعبیه شده به عنوان محافظ کیسه های ادراری جدید در نظر گرفته شده است. این تغییرات ساختاری در سوند ادرار موجب از بین رفتن باکتری E.coli و همچنین کاهش تعداد باکتریهای Staphylococcus aureus طی 24 ساعت شد . در صورتیکه عوارض جانبی برای این محصول جدید مشاهده نشود ، تولید انبوه آن می تواند موجب ارتقاء بهداشت در سیستم درمانی شود. جهت مشاهده دیگر خبرها به صفحه اخبار پزشکی مراجعه کنید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال