سیب تازه کیهانی حاصل آمیختگی متقاطع دو نژاد مرغوب

امروزه شیوه دستکاری ژنتیکی محصولات کشاورزی بسیار رایج می باشد اما مضرات استفاده از آنها برای سلامتی موجب بی اعتمادی مردم نسبت به سالم بودن محصولات تراریخته شده است. آمیختگی متقاطع روش مرسومی است که توسط محققان دانشگاه ایالتی واشنگتن بکار گرفته شد تا محصول سیب جدیدی با نام Cosmic Crisp  تولید شود. به گزارش […]

امروزه شیوه دستکاری ژنتیکی محصولات کشاورزی بسیار رایج می باشد اما مضرات استفاده از آنها برای سلامتی موجب بی اعتمادی مردم نسبت به سالم بودن محصولات تراریخته شده است. آمیختگی متقاطع روش مرسومی است که توسط محققان دانشگاه ایالتی واشنگتن بکار گرفته شد تا محصول سیب جدیدی با نام Cosmic Crisp  تولید شود.

به گزارش سرویس اخبار علمی سایت تک نیوز ، سیب تازه کیهانی به خاطر وجود لکه های زرد روی سطح پوست به این نام خوانده شده زیرا آنها یادآور ستارگان کیهانی هستند. پژوهشگران نزدیک دو دهه تلاش کردند تا با ترکیب دو نژاد مرغوب محصول با کیفیت و ویژه ای تولید نمایند. در این مطالعه سیبهای ” اینترپرایز” که در برابر سیاه شدن و آفت مقاوم هستند به کمک روش آمیختگی متقاطع با سیبهای هانی کریسپ که بسیار شیرین هستند ترکیب شدند. حاصل کار تولید سیبی با دوام است که به مدت یکسال بدون هیچگونه تغییر کیفیتی می توان آن را در یخچال نگهداری کرد. جهت مشاهده دیگر خبرها به صفحه اخبار پزشکی مراجعه کنید.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال