سیستم علوم پزشکی آمریکا پیشرو در بهره گیری از قابلیتهای هوش مصنوعی

کاربرد هوش مصنوعی در حوزه درمانی موضوع جدیدی نیست . اخیرا استفاده از برنامه های رایانه ای جهت تشخیص بیماریها و ارائه مشاوره به بیماران در آمریکا بسیار شایع شده است. سوالات تشخیصی که سابقا توسط پزشک و پرستار از فرد مراجعه کننده به مراکز درمانی پرسیده میشد اکنون به شکلی روتین توسط نرم افزار […]

کاربرد هوش مصنوعی در حوزه درمانی موضوع جدیدی نیست . اخیرا استفاده از برنامه های رایانه ای جهت تشخیص بیماریها و ارائه مشاوره به بیماران در آمریکا بسیار شایع شده است. سوالات تشخیصی که سابقا توسط پزشک و پرستار از فرد مراجعه کننده به مراکز درمانی پرسیده میشد اکنون به شکلی روتین توسط نرم افزار مربوطه مطرح و در واقع نقش کمکی پزشک به هوش مصنوعی محول شده است.

به گزارش سرویس اخبار علمی سایت تک نیوز ، علیرغم  نقصهایی مانند عدم وجود احساس در این سیستم ، صرفه جویی در زمان و نیروی کار انسانی ، جمع آوری حجم زیاد داده ها و توانایی ارائه راه حل مزایای مهمی به شمار می آید. طی چند سال گذشته پزشکان از هوش مصنوعی برای تفسیر اسکن ام . آر .آی و سایر آزمایشات تصویربرداری بهره گرفته اند. تشخیص بیماریهای چشمی مرتبط با دیابت نیز پیش از این با استفاده از نرم افزار انجام شده بود. در صورتیکه آمریکایی ها در اجرای این طرح موفق شوند می توان امید داشت که استفاده از هوش مصنوعی در سیستم درمانی سایر کشورها نیز جای خود را باز کند. جهت مشاهده دیگر خبرها به صفحه اخبار پزشکی مراجعه کنید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال