شیوع بیشتر سرطان پروستات در جوامع پیشرفته

به گفته دکتر محمد کاظم آقامیر ، رئیس مرکز تحقیقات ارولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران بر طبق تحقیقات بین المللی درصد مبتلایان به سرطان پروستات در جوامع پیشرفته با وضعیت اقتصادی مطلوب بالاتر است. استرس ، امواج ، غذاهای پرچرب به عنوان فاکتورهای مضر و بیماریزا در کلان شهرها شناخته شده اند. به گزارش سرویس اخبار […]

به گفته دکتر محمد کاظم آقامیر ، رئیس مرکز تحقیقات ارولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران بر طبق تحقیقات بین المللی درصد مبتلایان به سرطان پروستات در جوامع پیشرفته با وضعیت اقتصادی مطلوب بالاتر است. استرس ، امواج ، غذاهای پرچرب به عنوان فاکتورهای مضر و بیماریزا در کلان شهرها شناخته شده اند.

به گزارش سرویس اخبار علمی سایت تک نیوز ، آقامیر همکاری این مرکز با موسسات تحقیقاتی فعال در حوزه مخابرات را فرصتی جهت مطالعه بیشتر در زمینه تاثیر امواج بر تشکیل سنگ و همچنین سرطان مثانه اعلام نمود. پیش از این ثابت شده بود که سلولهای مغزی به خصوص در بچه ها تحت تاثیر امواج قرار می گیرد. میزان تجمع انرژی موبایل بر اساس فرمول ( SAR ) محاسبه می شود ، بررسی نشان داده در حالتی که گوشی موبایل زنگ می زند و فرد پاسخ می دهد بیشترین انرژی از امواج ساطع می گردد. به زودی موبایلهایی ساخته می شود که به کمک آن بتوان میزان انرژی ساطع شده و همچنین انرژی متمرکز در بدن را مشخص کرد تا بدینوسیله نتایج قابل قبولی از تحقیق درباره تاثیر امواج بر بدن بدست بیاید.

رئیس بیمارستان سینا وضعیت ایران را از لحاظ تولید مقاله در مقایسه با سایر کشورها مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت ما جزو 22 کشور برتر در این زمینه هستیم. نتایج خوب کارهای پژوهشگران ایرانی و بازدهی بالای آنها  با توجه به بودجه کمی که برای پژوهش های علمی در نظر گرفته شده قابل تقدیر است. آقامیر وجود یخچالهای 80- سانتیگراد ، بانک داده غنی و آزمایشگاه حیوانات را از امکانات خوب مرکز تحقیقات ارولوژی دانست و از مسئولین تقاضا نمود بودجه تحقیقاتی بیشتری را در نظر بگیرند تا سیستم سلامت کشور ارتقا یابد .  جهت مشاهده دیگر خبرها به صفحه اخبار پزشکی مراجعه کنید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال