“فیبر الکتروریسی” جایگزینی مناسب برای روشهای کنونی شیمی درمانی

“گلیوبلاستوما” (GBM) شکلی تهاجمی از سرطان مغز می باشد ، طبق آمار سالانه 240 هزار نفر در سرتاسر دنیا جان خود را بر اثر این عارضه از دست می دهند. استفاده از فیبرهای الکتروریسی روش جدیدی است که محققان دانشگاههای “سینسینتی” و “جانز هاپکینز” آن را جایگزین روش شیمی درمانی بعد از جراحی و برداشتن […]

“گلیوبلاستوما” (GBM) شکلی تهاجمی از سرطان مغز می باشد ، طبق آمار سالانه 240 هزار نفر در سرتاسر دنیا جان خود را بر اثر این عارضه از دست می دهند. استفاده از فیبرهای الکتروریسی روش جدیدی است که محققان دانشگاههای “سینسینتی” و “جانز هاپکینز” آن را جایگزین روش شیمی درمانی بعد از جراحی و برداشتن تومور معرفی نموده اند.

به گزارش سرویس اخبار علمی تک نیوز ، در این روش دو یا چند ماده را در یک فیبری ظریف ادغام می کنند که از هسته یک ماده احاطه شده توسط ماده ای دیگر تشکیل شده و از آن به منظور دارورسانی استفاده می شود. این فیبر علاوه بر داشتن ظرفیت بالا در انتشار همزمان چند دارو ، با کاهش میزان انتشار ابتدایی دوام توزیع دارو را نیز به مرور افزایش می دهد. با اینحال زمان در نظر گرفته شده برای داروهای شیمی درمانی بیش از سایر داروها می باشد. این گروه با طراحی سه نوع آزمایش روی مدلهای حیوانی قصد داشتند ایمنی ، سمی بودن و تخریب لایه و کارایی فیبرها را بیازمایند. با توجه به  نتایج مثبت این تست می توان امیدوار بود که استفاده از این روش صنعتی علاوه بر سرطان مغز در مورد سایر سرطانها نیز کارآمد باشد. نتایج پژوهش حاضر در مجله ” Nature Scientific Reports” منتشر شده است. جهت مشاهده دیگر خبرها به صفحه اخبار پزشکی مراجعه کنید.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال