ناسا موفق به ثبت تصویری از نیمکره جنوبی مشتری شد

“جونو” نام فضاپیمای رباتیک بدون سرنشین ناسا است که در تاریخ 4 ژوئیه سال 2016 در مدار قطبی سیاره مشتری قرار گرفت. بعد از گذشت 23 ماه تصویری واضح از نیمکره جنوبی این سیاره توسط جونو ثبت گردید. به گزارش سرویس اخبار علمی تک نیوز ، شرکت لاکهید مارتین و موسسه تحقیقات جنوب غربی که سازنده […]

“جونو” نام فضاپیمای رباتیک بدون سرنشین ناسا است که در تاریخ 4 ژوئیه سال 2016 در مدار قطبی سیاره مشتری قرار گرفت. بعد از گذشت 23 ماه تصویری واضح از نیمکره جنوبی این سیاره توسط جونو ثبت گردید.

به گزارش سرویس اخبار علمی تک نیوز ، شرکت لاکهید مارتین و موسسه تحقیقات جنوب غربی که سازنده و پیمانکار این فضا پیما هستند در تاریخ 5 اوت  2011 آن را از ایالت فلوریدا به فضا پرتاب کردند. جونو زمانی این تصاویر را ضبط کرده است که با سرعت 137 هزار کیلومتر در ساعت نسبت به سیاره مشتری حرکت می کرد. هم اکنون این فضاپیما در طول و عرض 70- درجه با 104 هزار کیلومتر فاصله از سیاره زمین در جو قرار گرفته است. به گفته دانشمندان جونو تصاویر مربوطه را در نزدیکی قطب جنوب مشتری و همچنین ابرهای پر هرج و مرج از منطقه رشته ای بین باند نارنجی و منطقه قطبی قهوه ای گرفته است. “علی عباسی” دانشمند ایرانی مستقر در آمریکا تصویر فوق را با استفاده از داده های ارسالی از فضاپیمای جونو ایجاد کرده است. جهت مشاهده دیگر خبرها به صفحه اخبار نجوم مراجعه کنید.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال