نسل جدید خودروهای برقی با بدنه سبک به بازار عرضه می شود

“Uddeholms”  نام شرکت اتریشی است که اخیرا موفق به تولید فولاد سبکی برای استفاده در بدنه خودروهای برقی شده است. این نوع فولاد با نام ” AHSS” تولید می شود و  در حال حاضر سه نوع از این فلز موسوم به  Caddie، Vanadis 4 Extra  و  Vanadis 8در بازار موجود است. تفاوت این فلزات در […]

“Uddeholms”  نام شرکت اتریشی است که اخیرا موفق به تولید فولاد سبکی برای استفاده در بدنه خودروهای برقی شده است. این نوع فولاد با نام ” AHSS” تولید می شود و  در حال حاضر سه نوع از این فلز موسوم به  Caddie، Vanadis 4 Extra  و  Vanadis 8در بازار موجود است. تفاوت این فلزات در میزان مقاومت آنها است که در این بین نوع سوم آن نسبت به انواع دیگر این محصول مقاومت بیشتری دارد.

به گزارش سرویس اخبار علمی سایت تک نیوز، خودروهای الکتریکی با تمام مزایایی که نسبت به انواع دیگر وسایل نقلیه دارند به دلیل باتریهای سنگین به کار رفته در آنها دارای وزن بالایی هستند . به کارگیری فولاد سبک در بدنه این خودروها باعث ایمنی بیشتر سرنشینان در صورت وقوع تصادف خواهد شد. کاهش مصرف و قابلیت طی مسافت بیشتر با یک بار شارژ باتری نیز از دیگر فواید کاربرد این فلز است. روشی که جهت مقاوم سازی این نوع فولاد به کار رفته با نام پی وی دی شناخته می شود. طی پوشش دهی در خلا ، فولاد در راکتور تحت تاثیر حرارت کم قرار گرفته و با استفاده از بخار اب حرارت آن افزایش می یابد. به علت اختلاف پتانسیل موجود تعدادی از اتمهای خاص یونیزه شده شتاب گرفته و به سطح فولاد می چسبند. پیش بینی می شود شرکت های سازنده خودروهای برقی به زودی در خط تولید خود فولاد جدید را جایگزین انواع قدیمی کنند. جهت دیدن دیگر خبرها به صفحه اخبار اختراعات جدید مراجعه کنید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال