“نیتروکسیدها”میزان تاثیر آنتی بیوتیک ها را افزایش می دهند

یکی از مهمترین مکانیسمهای بقاء باکتریها در محیط های مختلف توان تولید بیوفیلم و زیست در آن می باشد. ساختاری از جامعه میکربها که به صورت متصل به سطوح زنده و غیر زنده مشاهده شده تحت عنوان بیوفیلم شناخته می شود. در حال حاضر مشخص شده است که اکثر بیماریهای عفونی به علت توان بیوفیلم […]

یکی از مهمترین مکانیسمهای بقاء باکتریها در محیط های مختلف توان تولید بیوفیلم و زیست در آن می باشد. ساختاری از جامعه میکربها که به صورت متصل به سطوح زنده و غیر زنده مشاهده شده تحت عنوان بیوفیلم شناخته می شود. در حال حاضر مشخص شده است که اکثر بیماریهای عفونی به علت توان بیوفیلم زایی باکتریها ایجاد می شود. پژوهشگران انگلیسی موفق شدند با استفاده از نیتروکسیدها در کنار آنتی بیوتیک سیپروفلوکساسین به بیوفیلمهای باکتری استافیلوکوکوس اورئوس طلایی نفوذ کرده و آنها را از بین ببرند.

به گزارش سرویس اخبار علمی تک نیوز ، نتایج تحقیقی که در مجله Antimicrobial Agents and Chemotherapy منتشر شده حاکی از برداشتن مانع مقاومت دارویی باکتریهای تحت محافظت بیوفیلم بوسیله نژاد جدید آنتی بیوتیک می باشد. تجهیزات پزشکی از جمله کاتتر ، ایمپلنت و … که به مدت طولانی در معرض باکتریها قرار دارند جایگاه متداول تشکیل این ساختارها هستند. بیشترین میزان عفونتها در مراکز درمانی از این طریق ایجاد می شود. محققان دانشگاه فناوری “کوینزلند” در انگلیس ترکیب جدید آنتی بیوتیک و نیتروکسیدها را در پیشگیری از انواع عفونت کارآمد توصیف نموده اند. جهت مشاهده دیگر خبرها به صفحه اخبار پزشکی مراجعه کنید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال