هوش مصنوعی تا چه حدی خطرناک است؟

شورش رباتها علیه نوع بشر که همواره موضوع داستانها و فیلمهای علمی تخیلی بوده ، اکنون موجب نگرانی محققان در دنیای واقعی شده است . با وجود مزایایی که توسعه هوش مصنوعی در جهت ایجاد رفاه در زندگی انسان دارد اما پژوهشگران فنلاندی توان خود آموزی و عدم نیاز رباتها به انسان بعلاوه قابلیت ارتقاء […]

شورش رباتها علیه نوع بشر که همواره موضوع داستانها و فیلمهای علمی تخیلی بوده ، اکنون موجب نگرانی محققان در دنیای واقعی شده است . با وجود مزایایی که توسعه هوش مصنوعی در جهت ایجاد رفاه در زندگی انسان دارد اما پژوهشگران فنلاندی توان خود آموزی و عدم نیاز رباتها به انسان بعلاوه قابلیت ارتقاء یافتن را خطرناک دانسته اند. به گفته متخصصین از طریق هک شدن سیستم ربات توسط افراد خرابکار نیز امکان سوء استفاده  وجود دارد.

به گزارش سرویس اخبار علمی سایت تک نیوز ، محققان ایمن سازی محصولات ، رعایت جنبه های اجتماعی و ایجاد اعتماد در مشتریان را لازمه دستیابی هوش مصنوعی به یک جایگاه مناسب در جامعه دانسته اند. در زمینه طراحی رباتها امنیت از اهمیت بالایی برخوردار است ، وجود هر گونه اشکالی در این زمینه ممکن است راه را برای افراد سودجو باز بگذارد تا ربات را در جهت آسیب به انسانها بکار گیرند. قابلیتهای هوش مصنوعی ممکن است به واقع برای نوع بشر خطرناک باشد لذا افرادی که در زمینه ارتقاء سیستمهای هوش مصنوعی مشغول به فعالیت هستند باید تدابیر امنیتی را لحاظ نمایند. جهت دیدن دیگر خبرها به صفحه اخبار اختراعات جدید مراجعه کنید.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال