وضعیت نگران کننده ایمنی رایانه های کوانتومی

رایانه کوانتومی که از نیروی مکانیک کوانتوم برای انجام محاسبات خود بهره می برد بسیار سریعتر از کامپیوترهای امروزی است. آگوست سال 2019 با نظرسنجی از مدیران 400 سازمان تجاری و اداری مشخص شد 71 درصد آنها این فناوری را تهدیدی برای امنیت داده های دیجیتال خود می دانند. به گزارش سرویس اخبار علمی سایت تک […]

رایانه کوانتومی که از نیروی مکانیک کوانتوم برای انجام محاسبات خود بهره می برد بسیار سریعتر از کامپیوترهای امروزی است. آگوست سال 2019 با نظرسنجی از مدیران 400 سازمان تجاری و اداری مشخص شد 71 درصد آنها این فناوری را تهدیدی برای امنیت داده های دیجیتال خود می دانند.

به گزارش سرویس اخبار علمی سایت تک نیوز، در این پژوهش موسسه دیجی سرت ایالات متحده مدیران ارشد ادارات ژاپن ، آلمان و آمریکا را به عنوان جامعه هدف خود برگزید. کارشناسان پیش بینی کرده اند که استفاده از رایانه های کوانتومی ظرف سه سال آینده رشد چشمگیری خواهد داشت. با توجه به این موضوع ، 71 درصد مدیران در آینده نزدیک این تهدید را تا حد جدی تا بسیار جدی توصیف نموده اند و به نظر 55 درصد این افراد تهدید امنیتی رایانه های کوانتومی در حال حاضر تا حدی جدی تا بسیار جدی است. اکثر قریب به اتفاق شرکت کنندگان در این نظرسنجی به عبارتی حدود 83 درصد نیز آموزش فوری برای استفاده ایمن از این رایانه ها را ضروری دانسته اند.  ضعف روشهای فعلی ایمن سازی سیستمها ، آسیب پذیری داده ها با وجود رمز گذاری ، هزینه بالای شناسایی و مقابله با تهدیدهای امنیتی رایانه های کوانتومی مهمترین دغدغه های مدیران ارشد سازمانهای اداری مذکور می باشد. جهت دیدن دیگر خبرها به صفحه اخبار اختراعات جدید مراجعه کنید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال