پژوهشگران به رویای ترمیم سیستم عصبی انسان تحقق بخشیدند

نورون مصنوعی به همت گروهی از دانشمندان بین المللی با سرپرستی محققان دانشگاه بث (Bath) ساخته شد. این نورونها رفتاری مشابه انواع طبیعی دارند و به احتمال زیاد در آینده درمان بیماریهای عصبی با استفاده از آنها امکان پذیر خواهد بود. به گزارش سرویس اخبار علمی تک نیوز ،  گروه تحقیقاتی بین المللی با ایجاد مدلهای […]

نورون مصنوعی به همت گروهی از دانشمندان بین المللی با سرپرستی محققان دانشگاه بث (Bath) ساخته شد. این نورونها رفتاری مشابه انواع طبیعی دارند و به احتمال زیاد در آینده درمان بیماریهای عصبی با استفاده از آنها امکان پذیر خواهد بود.

به گزارش سرویس اخبار علمی تک نیوز ،  گروه تحقیقاتی بین المللی با ایجاد مدلهای پیچیده ریاضی که قادر به کنترل فعالیت الکتریکی در سلولهای مصنوعی می باشد یک سخت افزار مینیاتوری طراحی کردند. ارزیابی پارامترهایی که عملکرد نورونها را کنترل می کند و ایجاد مدلی تطبیق پذیر که عمل انواع سلولهای عصبی را تقلید می کند از جمله دستاوردهای این طرح پژوهشی می باشد. نورونهای تنفسی و هیپوکامپ  نام دو نوع از این نورونهای مصنوعی هستند. نورون ابداعی محققان می توانند در نقش یک ضربان ساز هوشمند موجب تحریک الکتریکی قلب شود و ضمن ارتباط با نورونهای مغزی مربوط به نارسایی قلب جهت درمان بیماریهای قلبی بکار گرفته شود. کارایی این ریزتراشه های کوچک سیلیکونی در درمان بیماری آلزایمر نیز ثابت شده است. ساخت نورونهای مصنوعی حاصل سالها تلاش متخصصین رشته های مختلف است ، پیش بینی می شود رسیدن آن به مرحله تولید و عرضه به بازار تجهیزات پزشکی زمانبر باشد. نتایج پژوهش حاضر در مجله Nature Communications به چاپ رسیده است. جهت مشاهده دیگر خبرها به صفحه اخبار پزشکی مراجعه کنید.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال