پژوهشی جدید درباره راز طول عمر انسان

پژوهشگران مرکز RIKEN و دانشگاه کیو در مطالعه ای به مقایسه سیستم ایمنی 7 فرد بالای 110 سال و 5 فرد در سنین 80-50 سال پرداختند. نتایج بدست آمده نشان داد که احتمالا وجود نوع خاصی سلول ایمنی T در اشخاص مسن بالای 110 سال عامل اصلی طول عمر زیاد آنها می باشد. به گزارش […]

پژوهشگران مرکز RIKEN و دانشگاه کیو در مطالعه ای به مقایسه سیستم ایمنی 7 فرد بالای 110 سال و 5 فرد در سنین 80-50 سال پرداختند. نتایج بدست آمده نشان داد که احتمالا وجود نوع خاصی سلول ایمنی T در اشخاص مسن بالای 110 سال عامل اصلی طول عمر زیاد آنها می باشد.

به گزارش سرویس اخبار علمی سایت تک نیوز ، آمارها نشان داده کمتر از هزار نفر در جهان بیش از 110 سال عمر می کنند ؛ این افراد در طول زندگی خود به بیماری هایی مانند سرطان یا عفونتها مبتلا نمی شوند. مقایسه سلولهای ایمنی دو گروه نشان داد که از لحاظ تعداد سلولهای T تفاوتی وجود ندارد و تنها سلولهای B در گروه مسن تر به میزان کمتری یافت شد. وجود یک نوع خاص از سلول T در افراد بالای 110 سال سن مهمترین وجه تمایز آنها با سایر گروهها بود. Cytotoxic نام سلول ایمنی کشنده ای است که به میزان 80 درصد در افراد مسن و 20 درصد در گروه جوانتر شناسایی شد. پیش از این تصور میشد سلولهای ایمنی با نشانگر CD8 ، سیتوتوکسیک هستند ولی در این پژوهش مشخص شد آندسته از سلولهایی که نشانگر CD4 دارند نیز سیتوتوکسیک به حساب می آیند . این نوع سلولها بیشتر در افراد مسن تر دیده می شود و افراد جوان تعداد کمی از آن را دارا می باشند. دانشمندان احتمال می دهند سیستم ایمنی مقاومتر نقش بسزایی در افزایش طول عمر انسان ایفا می کند. جهت مشاهده دیگر خبرها به صفحه اخبار پزشکی مراجعه کنید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال