کاربرد نانو ذرات در میکربزدایی از وسایل پزشکی

در اکثر کشورها مرگ و میر افراد بر اثر عفونتهای بیمارستانی اجتناب ناپذیر است.  به طور مثال آلودگی بیماران به میکرب کاندیدا آلبیکنز موجب مرگ حدود نیمی از مبتلایان می شود. تیمی متشکل از میکروبیولوژیستها ، ایمونولوژیستها و مهندسین به سرپرستی گروه مهندسی شیمی دانشگاه موناش استرالیا به این موضوع پی بردند که می توان […]

در اکثر کشورها مرگ و میر افراد بر اثر عفونتهای بیمارستانی اجتناب ناپذیر است.  به طور مثال آلودگی بیماران به میکرب کاندیدا آلبیکنز موجب مرگ حدود نیمی از مبتلایان می شود. تیمی متشکل از میکروبیولوژیستها ، ایمونولوژیستها و مهندسین به سرپرستی گروه مهندسی شیمی دانشگاه موناش استرالیا به این موضوع پی بردند که می توان با استفاده از نانوذرات organosilica  به همراه یک داروی ضد قارچ میکربهای موجود روی وسایل بیمارستانی را  از بین برد.

به گزارش سرویس اخبار علمی سایت تک نیوز ، طبق پژوهشی که در مجله  American Chemical Society  به چاپ رسیده است ، این نانوذرات همراه داروی ضد قارچ یک ذره ضد قارچ را ایجاد کردند که به میکرب زدایی کامل وسایل پزشکی از جمله سوند و کاتتر کمک می کند. باید بدانیم میکرب کاندیدا آلبیکنز دربدن انسان سالم زیست می کند بدون اینکه ایجاد بیماری کند اما همین میکرب در صورتیکه افراد سیستم ایمنی ضعیفی داشته باشند می تواند باعث مرگ آنها شود. اگر کاندیدا آلبیکنز از طریق ابزار پزشکی آلوده وارد بدن بیماران گردد با تشکیل کلنی و عفونی نمودن اندامهای داخلی شرایط وخیم جسمی را سبب می شود. طی آزمایشی که توسط محققان طراحی شده بود اتصال نانوذرات به میکرب و گلبولهای سفید مشاهده گردید ، اما این ذرات خاصیت خنثی را از خود نشان دادند . سپس با اتصال به یک داروی ضد قارچ شناخته شده تاثیر میکربزدایی قوی آنها ظاهر شد. در صورت کاربردی شدن این روش آمار مبتلایان به انواع عفونت کاهش چشمگیری خواهد داشت. جهت مشاهده دیگر خبرها به صفحه اخبار پزشکی مراجعه کنید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال