۷۳ درصد از ترافیک اینترنت توسط بات های مخرب اشغال شده اند‌

بررسی های فضای اینترنت نشان می دهد بات های مخرب با فعالیت هایی از قبیل در اختیار گرفتن حساب کاربری و اسناد حساب های جعلی حدود ۷۰ درصد از ترافیک اینترنت را به خود اختصاص داده اند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، سهم بالای بات های مخرب باعث شده است تا مقدار […]

بررسی های فضای اینترنت نشان می دهد بات های مخرب با فعالیت هایی از قبیل در اختیار گرفتن حساب کاربری و اسناد حساب های جعلی حدود ۷۰ درصد از ترافیک اینترنت را به خود اختصاص داده اند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، سهم بالای بات های مخرب باعث شده است تا مقدار قابل توجهی از منابع ارزشمند نیز به هدر رود. طبق گزارشی که اخیرا توسط Arkose Lab ارائه شده است در فصل اول ۲۰۲۳ این بات ها در دسته هایی چون وب اسکریپینگ، ایجاد حساب های جعلی و تصاحب حساب کاربران و همچنین سو استفاده های درون برنامه ای قرار داشته اند. در فصل دوم نیز این عملکردهای مخرب همچنان وجود داشته است. در این گزارش آمده است فعالیت این بات ها در فصل سوم بیشتر در زمینه درون برنامه ای بوده است.

در این بین کلاهبرداری ها از طریق پیامک در سه ماه امسال نسبت به همین زمان در سال گذشته حدود ۲.۱۴ درصد افزایش پیدا کرد. میزان حملات به مراکز تماس پشتیبانی نیز در سال جدید ۱۶۰ درصد بیشتر شده است. بیشترین افزایش به اسکریپینگ تعلق داشت که از سه ماهه اول تا سه ماهه دوم ۴۳۲ درصد بیشتر شد.

افزایش حملات این بات ها نشان دهنده این موضوع است که این بخش برای مجرمان سایبری پرسودتر است. علاوه بر آن در سال آینده با ادغام هوش مصنوعی این روند تشدید خواهد شد. بنابراین در مورد مکانیزم دفاعی کارایی های فعلی نگرانی هایی بوجود آمده است. البته در این بین بات های مفیدی نیز وجود. دارند که می توانند باعث کمک به اکوسیستم آنلاین شوند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال