نقشه جدیدی از موتور کهکشان شیری تهیه شد

در پروژه جدید ناسا گروهی از محققان دانشگاه ویلانوا توانستند موتور مرکزی قلب کهکشان را به شکل یک نقشه بی‌سابقه تهیه کنند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان طی ۴ سال موفق به تدوین نقشه جدیدی از منطقه مرکزی کهکشان راه شیری شدند در این نقشه می‌توان میدان‌های مغناطیسی در قلب کهکشان […]

در پروژه جدید ناسا گروهی از محققان دانشگاه ویلانوا توانستند موتور مرکزی قلب کهکشان را به شکل یک نقشه بی‌سابقه تهیه کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان طی ۴ سال موفق به تدوین نقشه جدیدی از منطقه مرکزی کهکشان راه شیری شدند در این نقشه می‌توان میدان‌های مغناطیسی در قلب کهکشان و ساختارهای غبار سرد را در اطراف آن مشاهده کرد.

این گرد و غبار واحدهای سازنده ستارگان سیارات و شکل دهنده حیات به شکل کنونی هستند. از طرفی هدایت این فرایند از طریق موتور مرکزی کهکشان راه شیری انجام می‌شود. یافته‌های محققان داده‌هایی بسیار فراتر از کهکشان راه شیری ارائه کرده و توانسته نحوه تعامل غبار و میدان‌های مغناطیسی را در موتورهای مرکزی کهکشان نشان دهد.

اطلاع از نحوه شکل‌گیری و تکامل ستارگان و کهکشان‌ها می‌تواند به درک بهتر داستان منشأ حیات بینجامد. از این تعامل غبار و میدان‌های مغناطیسی در این فرایند نادیده گرفته شده بودند. دیوید چاس رهبر گروه تحقیقاتی و استاد فیزیک در دانشگاه در این مورد می‌گوید: مرکز کهکشان راه شیری و فضای بین ستاره‌ای را پر کرده و این می‌تواند برای چرخه زندگی کهکشان حیاتی باشد. آنچه که اکنون رصد شده نور ساطع شده از دانه‌های غبار سرد است که تولید آن در اثر عناصر سنگین تشکیل شده در ستارگان انجام می‌شود. مرگ ستاره‌ها باعث انفجار و پخش شدن این غبار در فضا خواهد شد.

در قلب کهکشان راه شیری بخشی به نام ناحیه مولکولی مرکزی وجود دارد که در آن حدود ۶۰ میلیون جرم خورشیدی غبار آلود قرار گرفته است. دمای این مخزن عظیم حدود منفی ۲۵۸ درجه سانتیگراد بوده و نسبت به صفر مطلق یا همان دمای فرضی برای توقف تمام حرکات اتمی تنها چند درجه بالاتر است. در قلب کهکشان راه شیری گازهای داغ یونیزه شده وجود دارند که به شکل پلاسما در آمده‌اند.

محققان در نقشه جدید خود موفق به مشاهده تصویر پیچیده از میدان‌های مغناطیسی شدند .مشاهدات انجام گرفته با بررسی‌های مربوط به نور مادون قرمز و تابش رادیویی تهیه شده از هسته کهکشان راه شیری مطابقت داشته است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال