یک محقق امنیتی مدعی وجود آسیب پذیری در اپل ویژن پرو شد

یک محقق امنیتی مدعی شد توانسته با کشف آسیب پذیری در اپل ویژن پرو آن را جیلبریک کرده و نوعی بدافزار نیز برای آن توسعه دهد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پس از انتشار و عرضه هدست اپل ویژن پرو از روز جمعه به بازار یک محقق امنیتی مدعی شده است یک […]

یک محقق امنیتی مدعی شد توانسته با کشف آسیب پذیری در اپل ویژن پرو آن را جیلبریک کرده و نوعی بدافزار نیز برای آن توسعه دهد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پس از انتشار و عرضه هدست اپل ویژن پرو از روز جمعه به بازار یک محقق امنیتی مدعی شده است یک آسیب پذیری در کرنل ویژن او اس پیدا کرده و توانسته از طریق قفل شکنی بدافزار آن را بسازد. معمولاً محققان امنیتی و توسعه دهندگان بدافزار در زمان عرضه اولیه محصول به بازار سراغ آن رفته و برای نفوذ به سیستم عامل آن به دنبال راهی هستند.

به دنبال راهی برای نفوذ به سیستم عامل آن خواهند بود. از ایرو پس از معرفی اپل ویژن پرو محققان به دنبال ایجاد مشکلات امنیتی در آن هستند. منتشر شده توسط جوزف راوی چندران دانشجوی دکترای امنیت در دانشگاه ام آی تی نشان می‌دهد یک آسیب پذیری از نوع کرنل در این هدست شناسایی شده که می‌تواند اولین مورد از آن محسوب شود.

در پست منتشر شده توسط راوی چندران تصاویر قرار دارد که نشان می‌دهد اپل ویژن پرو به این آسیب پذیری چه واکنشی نشان داده است. طبق این تصاویر هدست واقعیت ترکیبی اپل به دلیل وجود این آسیب پذیری از کاربر می‌خواهد تا هدست را خارج کرده و مجدداً پس از ۳۰ ثانیه آن را راه اندازی کند. سپس هشداری به کاربر نشان داده می‌شود که منظور اصلی آن از کار افتادن هسته اصلی دستگاه است. راوی چندران تصویر دیگری از برنامه Vision Pro Crasher منتشر کرده که در آن پیغامی در رابطه با دکمه Crash My Vision Pro مشاهده می‌شود.

هنوز مشخص نیست ادعای این محقق ام آی تی به اپل اطلاع رسانی شده است یا خیر با توجه به استقبال بسیار خوب از ویژن پرو و تمایل اپل به کار روی مشکلات امنیتی احتمالاً این شرکت در صورت افشای اطلاعات مشکل به روز رسانی جدیدی را برای برطرف کردن آن منتشر خواهد کرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال