کلاه هوشمندی که می‌تواند از فضانوردان ساکن مریخ حمایت روانی کند

یک شرکت فرانسوی نوعی کلاه واقعیت مجازی با نام مسافر آژانس فضایی توسعه داده است و به ادعای این شرکت با استفاده از آن می‌توان به نوعی ذهن آگاهی فضایی رسید. همچنین در سفرهای طولانی فضایی با استفاده از این کلاه آرامش فضانوردان نیز افزایش می‌یابد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، از […]

یک شرکت فرانسوی نوعی کلاه واقعیت مجازی با نام مسافر آژانس فضایی توسعه داده است و به ادعای این شرکت با استفاده از آن می‌توان به نوعی ذهن آگاهی فضایی رسید. همچنین در سفرهای طولانی فضایی با استفاده از این کلاه آرامش فضانوردان نیز افزایش می‌یابد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، از چالش‌های بزرگ ارسال انسان به مریخ حفظ سلامت جسمانی و روانی فضانوردان است. این موضوع چندان ساده نبوده و به گفته ناسا با استفاده از فناوری‌های کنونی ۷ ماه طول می‌کشد تا انسان به مریخ برسد. از طرفی برای بازگشت یک یا دو سال نیاز است تا مجدداً زمین و مریخ به اندازه کافی به یکدیگر نزدیک شوند. از این رو فضانوردان سفر کرده به این سیاره به منزوی‌ترین انسان‌های تاریخ تبدیل خواهند شد. یک استارتاپ فرانسوی به نام کریود اسپیس در نمایشگاه فناوری CES امسال برای حفظ سلامت روان فضانوردان دستگاهی را معرفی کرده است که به فضانوردان کمک می‌کند تا مقاومت بیشتری در مقابل انزوای اکتشافات اعماق فضا داشته باشند.

به گفته این شرکت کلاه واقعیت مجازی مسافر آژانس فضایی از فناوری‌های هوش مصنوعی کمک گرفته و بدین طریق به فضانوردان در برای ماموریت‌های فضایی کمک می‌کند. فعالیت‌های این کلاه از طریق تحریک عملکردهای شناختی و روانی انجام می‌گیرد. در واقع این کلاه ترکیبی از هوش مصنوعی و واقعیت مجازی بوده می‌تواند یک فرایند درمانی با روش جدید برای فضانوردان دور از خانه ارائه کند. به گفته این شرکت امکان ادغام این سیستم با دیگر کلاه‌های واقعیت مجازی وجود داشته و همچنین با هر کاربر محیط‌های مختلف سازگار خواهد بود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال