توافق شرکت‌های بزرگ فناوری و ۳۵ کشور برای مدیریت بهتر جاسوس افزارها و هکرها

طبق توافق ۳۵ کشور در جهان به سرپرستی بریتانیا و فرانسه کنترل جاسوس افزارها و هکرها با اقدامات و قابلیت های بیشتری انجام خواهد شد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ۳۵ کشور در جهان به سرپرستی فرانسه، ایالات متحده و بریتانیا طی همکاری با شرکت‌های بزرگ فناوری نظیر متا، گوگل و مایکروسافت […]

طبق توافق ۳۵ کشور در جهان به سرپرستی بریتانیا و فرانسه کنترل جاسوس افزارها و هکرها با اقدامات و قابلیت های بیشتری انجام خواهد شد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ۳۵ کشور در جهان به سرپرستی فرانسه، ایالات متحده و بریتانیا طی همکاری با شرکت‌های بزرگ فناوری نظیر متا، گوگل و مایکروسافت قصد دارند برای مقابله با استفاده مخرب از ابزارهای جاسوسی سایبری اقدامات موثرتری را به مرحله اجرا درآورند. شرکت‌های سازنده جاسوس افزارها معمولاً برای حفظ امنیت ملی فناوری‌های خود را در اختیار برخی کشورها قرار می‌دهند. اما در این بین ممکن است این فناوری‌ها توسط افراد سوء استفاده گر برای اهداف نامناسب مورد استفاده قرار بگیرد.

طبق گزارشی که رویترز در این باره منتشر کرده است در کنفرانسی به میزبانی بریتانیا و فرانسه ۳۵ کشور در جهان با یکدیگر توافق کرده‌اند تا برای مقابله با افزایش دسترسی و همچنین استفاده از نرم‌افزارهای جاسوسی با یکدیگر همکاری کنند. در این توافق به موضوعاتی از قبیل استراق سمع از طریق تماس‌های تلفنی، ثبت غیرقانونی ویدیو و صدا از راه دور و یا سرقت عکس‌ها نیز پرداخته شد.

همچنین در این توافق‌نامه اعلام شد با توجه به بازار رو به رشد نرم‌افزارهای جاسوسی و نگرانی‌های ایجاد شده درباره تاثیر آن بر امنیت ملی و حقوق بشر، دسترسی افراد دولتی و غیر دولتی به ابزارهای جاسوسی قدرتمند افزایش پیدا کند. در این بیانیه از دولت‌ها خواسته شده است تا نحوه به کارگیری از این ابزارها به شیوه قانونی و مسئولانه بوده و نظارت بیشتری روی آنها انجام گیرد.

طبق هشدار امضا کنندگان در صورتی که اعمال کنترل‌های سختگیرانه روی این نرم‌افزارها به صورت صحیح انجام نگیرد امکان افزایش فعالیت‌های جاسوسی وجود دارد. با توجه به استتفاده از این جاسوس افزارها برای هک کردن تلفن های سیاستمداران، روزنامه نگاران و سازمان ها امکان سواستفاده از این نرم افزارهای جاسوسی برای همیشه وجود دارد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال