پروژه ۷ تریلیون دلاری آلتمن در تولید تراشه با حمایت دولت آمریکا عملی می‌شود

مدیرعامل شرکت OpenAI برای ادامه پروژه تولید تراشه هوش مصنوعی نگران مشکلات امنیت ملی و ضد انحصاری بوده و برای حل این مشکل به حمایت دولت آمریکا در جذب سرمایه‌های هنگفت نیاز دارد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، سم آلتمن مدیرعامل شرکت OpenAI می‌خواهد از دولت آمریکا تاییدیه لازم را دریافت کند […]

مدیرعامل شرکت OpenAI برای ادامه پروژه تولید تراشه هوش مصنوعی نگران مشکلات امنیت ملی و ضد انحصاری بوده و برای حل این مشکل به حمایت دولت آمریکا در جذب سرمایه‌های هنگفت نیاز دارد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، سم آلتمن مدیرعامل شرکت OpenAI می‌خواهد از دولت آمریکا تاییدیه لازم را دریافت کند تا بتواند به جذب سرمایه چند تریلیون دلاری در زمینه تولید تراشه‌های هوش مصنوعی بپردازد. آلتمن برای توسعه تراشه‌ها به دنبال جذب سرمایه ۷ تریلیون دلاری است. این اقدام با نظر نامساعد افراد دیگر نظیر مدیرعامل انویدیا همراه است چرا که به گفته وی برای توسعه تراشه‌های مصنوعی چنین سرمایه هنگفتی نیاز نخواهد بود.

طبق گزارشی که بلومبرگ در این مورد منتشر کرده است آلتمن قصد دارد برای سرمایه‌گذاری هنگفت خود در زمینه تولید تراشه‌های هوش مصنوعی از حمایت واشنگتن برخوردار شود. سرمایه‌گذاری با چنین مبالغ هنگفتی با نگرانی‌های امنیتی و ضد رقابتی همراه خواهد بود. مدیرعامل OpenAI برای جذب سرمایه‌های لازم با سرمایه‌گذاران اماراتی نیز مشورت کرده است. وی به این سرمایه‌گذاران احتمالی گفته است این پروژه بدون تایید دولت آمریکا عملی نخواهد شد.

آلتمن با شرکت tsmc نیز برای همکاری در توسعه تراشه‌ها صحبت هایی را مطرح کرده است. استفاده روز افزون از هوش مصنوعی و ارائه فناوری مورد نظر توسط شرکت‌های مختلف نیاز به تراشه‌های بیشتر را ایجاد کرده است. در حال حاضر تنها nvidia به عنوان یک تازه بازار توانسته این تراشه‌ها را ساخته و عرضه کند.

آلت من می‌گوید سرمایه‌گذاری کنونی در واقع می‌تواند کمبود جهانی تراشه را جبران کند همچنین وی با مبالغ گفته شده قصد دارد به کارخانه‌های سازنده تراش‌های هوش مصنوعی نیز کمک مالی کند تا میزان تولید تراشه نیز در این کارخانه‌ها افزایش یابد. از سوی دیگر مدیرعامل انویدیا با اعلام نظر مخالف در مورد طرح آلتمن، معتقد است توسعه هوش مصنوعی و تراشه‌های مربوط به آن هزینه ای معادل مبلغی که آلتمن به دنبال آن است نخواهد داشت.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال