اپل شارژ بی سیم معکوس گوشی های آیفون را غیرفعال می کند

تمامی گوشی های آیفون از قابلیت شارژ بی سیم معکوس برخوردار هستند. اما به نظر می رسد اپل بصورت نرم افزاری آنها را غیرفعال کرده است. این قابلیت از آیفون 12 به بعد وجود دارد. ولی در حال حاضر غیرفعال است. احتمال استفاده از این قابلیت حتی در آیفون های آینده نیز بعید به نظر […]

تمامی گوشی های آیفون از قابلیت شارژ بی سیم معکوس برخوردار هستند. اما به نظر می رسد اپل بصورت نرم افزاری آنها را غیرفعال کرده است. این قابلیت از آیفون 12 به بعد وجود دارد. ولی در حال حاضر غیرفعال است. احتمال استفاده از این قابلیت حتی در آیفون های آینده نیز بعید به نظر می رسد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شارژ بی سیم عکوس قابلیتی است که اکنون در بسیاری از دستگاه های اندرویدی وجود دارد. از این قابلیت می توان برای شارژ لوازم جانبی استفاده کرد. به گزارش بلومبرگ، اپل فعلا برنامه ای برای استفاده از این قابلیت در گوشی های آیفون ندارد. بطوری که تمامی گوشی های اپل از آیفون 11 به بعد دارای این قابلیت بوده و اپل به صورت نرم افزاری آن را غیرفعال کرده است.

طراحی پشت گوشی های اپل در واقع یک پد شارژ بی سیم است تا بتواند دستگاههای دیگر مانند اپل واچ و ایرپادز را نیز شارژ کند. در حال حاضر توسعه پاوربانک مگ سیف برای آیفون 12 در دستور کار اپل قرار دارد. احتمالا دلیل اصلی استفاده نکردن اپل از این قابلیت مصرف انرژی کم و سرعت پائین شارژ بی سیم معکوس است. البته دلیل این محدودیت در شارژ نیز عدم فشار به باتری و فرسدگی پیش از موعد آن بوده است.

در نهایت به بهینه سازی سیستم عامل ios در گوشی های آیفون می رسیم. در واقع اپل همیشه سعی داشته تا با بهینه سازی سیستم عامل از مصرف باتری جلوگیری کند. به همبن دلیل باتری آیفون ها از ظرفیت پائینی برخوردار بوده و سریع خالی می شوند. برای استفاده از قابلیت شارژ بی سیم معکوس در گوشی های آیفون نیاز به باتری هایی با ظرفیت بالا است. تا بتوان از خالی شدن سریع باتری جلوگیری کرد.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال