آگهی کسب و کارها

تفاوت سرور اختصاصی و مجازی چیست؟ مقایسه قیمت سرور مجازی و اختصاصی

اگر قصد خرید سرور دارید، حتما عبارت‌های سرور اختصاصی و سرور مجازی به چشمتان خورده است. سرورهای مجازی و اختصاصی دو مدل از پرکاربردترین انواع سرورها هستند که کاربردهای بسیاری دارند. VPS مخفف virtual private server و به معنی سرور مجازی است. سرور مجازی از فناوری مجازی‌ساز برای تقسیم سرور به چندین بخش استفاده می‌کند […]

اگر قصد خرید سرور دارید، حتما عبارت‌های سرور اختصاصی و سرور مجازی به چشمتان خورده است. سرورهای مجازی و اختصاصی دو مدل از پرکاربردترین انواع سرورها هستند که کاربردهای بسیاری دارند. VPS مخفف virtual private server و به معنی سرور مجازی است. سرور مجازی از فناوری مجازی‌ساز برای تقسیم سرور به چندین بخش استفاده می‌کند که هرکدام از این بخش‌ها یک سرور مجازی و مختص به یک کاربر است. از طرفی سرور اختصاصی (Dedicated server) نوعی از میزبانی وب است و همان‌طور که از نام آن پیداست کاملا به‌صورت اختصاصی استفاده می‌شود.

اگر به‌دنبال کسب اطلاعات راجع به این دو نوع از سرور و مقایسه قیمت سرور مجازی و اختصاصی هستید، اطلاعات موردنیاز شما در کلمات این مقاله گنجانده شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مبحث تفاوت سرور اختصاصی و مجازی، خواندن این مقاله خالی از لطف نیست.

تفاوت سرور اختصاصی و مجازی در منابع سخت‌افزاری

VPS یک سرور فیزیکی است که با استفاده از نرم‌افزارهای مجازی‌ساز به چندین سرور مجازی تقسیم می‌شود. به‌ زبان ساده‌تر یعنی منابع سخت‌افزاری یک سرور به چندین بخش تقسیم شده‌اند و چندین کاربر از آن استفاده می‌کنند. این امر ممکن است منجر به ضعف در پهنای باند و قدرت پردازش رم شود و اگر نیاز به یک سرور با سخت‌افزار قوی دارید، سرور مجازی به شما پیشنهاد نمی‌شود؛ اما برای ترید یا بازی خرید سرور مجازی بهترین گزینه‌‌ برای شماست.

از طرفی سرور اختصاصی، فقط برای استفاده یک کاربر طراحی شده است؛ یعنی سرور اختصاصی انحصارا متعلق به شماست و کلیه منابع سخت‌افزاری سرور را در اختیار دارید. از سرورهای اختصاصی برای راه‌اندازی سایت‌هایی با ترافیک بسیار بالا و نرم‌افزارهایی که آپ‌تایم بالایی دارند استفاده می‌شود. سرورهای اختصاصی منابع سخت‌افزاری قابل آپدیت دارند؛ یعنی می‌توانید تجهیزات و مشخصات سخت‌افزاری را ارتقا دهید. اگر قصد انجام مقایسه قیمت سرور مجازی و اختصاصی قبل از خرید سرور را دارید، حتما منابع سخت‌افزاری را زیر ذره‌بین بررسی ببرید.

کدام امنیت بهتری دارد؟ سرور مجازی یا اختصاصی؟

در بحث مقایسه امنیت سرور مجازی و اختصاصی باید بگوییم که تفاوت چندانی وجود ندارد و هردوی این سرورها از امنیت بسیار بالایی برخوردار هستند. تنها تفاوت سرور مجازی و اختصاصی در بخش امنیت این است که تامین امنیت سرورهای مجازی به عهده شرکت ارائه‌دهنده است؛ درحالی‌که برای استفاده از سرور اختصاصی، کاربر باید امنیت سرور خود را تامین کند.

اگر به منابع کامل یک سرور اختصاصی نیاز دارید و از دانش کافی برای تامین امنیت آن برخوردار هستید، خرید سرور اختصاصی انتخاب بهتری برایتان خواهد بود. ناگفته نماند هر دو سرور هاستینگ به شما اجازه می‌دهند نرم‌افزارهای امنیتی دلخواه خود را نصب کنید، اما با داشتن سرور اختصاصی کنترل کامل هرگونه نقض امنیتی را در اختیار دارید. فرق سرور مجازی با اختصاصی در بخش امنیت، یکی از مهم‌ترین فاکتورهای تاثیرگذار روی قیمت سرور مجازی است.

بررسی تفاوت سرور مجازی و سرور اختصاصی در بخش پشتیبانی و خدمات

مجموعه‌های ارائه‌دهنده خدمات سرور مجازی و اختصاصی، سرور‌های خود را با دو پنل مدیریت‌شده و مدیریت‌نشده عرضه می‌کنند. در پلن‌های مدیریت‌نشده خودتان مسئول نصب و کانفیگ هستید. بااین‌حال سرورهای مدیریت‌شده کاملا برای استفاده آماده شده‌اند و نیازی نیست شما اقدام خاصی انجام دهید.

توصیه می‌کنیم هنگام خرید سرور مجازی یا اختصاصی حتما خدمات تیم پشتیبانی را با دقت بررسی کنید. فرقی نمی‌کند قصد خرید سرور مجازی دارید یا اختصاصی؛ در هر صورت پشتیبانی ۲۴ساعته، مانیتورینگ شبانه‌روزی و بهره‌مندی از دانش افراد کارشناس و متخصص را در فهرست خدمات شرکت ارائه‌دهنده جست‌وجو کنید. به‌عنوان مثال، با خرید سرور مجازی فرانسه یا سایر کشورها از مجموعه برتینا از مزایایی مانند پشتیبانی ۲۴ ساعته، امنیت بالا و مشاوره تخصصی افراد حرفه‌ای بهره‌مند خواهید شد.

مقایسه قیمت سرور مجازی با سرور اختصاصی؛ کدام خدمات ارزان‌تر است؟

باتوجه‌به اینکه در سرور اختصاصی منابع یک سرور به‌طورکامل در اختیار یک کاربر قرار می‌گیرد، طبیعی است که هزینه آن بیشتر باشد. هزینه‌های نگهداری از منابع و دریافت خدمات توسط یک کاربر پرداخت می‌شود. به همین خاطر در مقایسه قیمت سرور مجازی و اختصاصی، باید گفت قیمت سرور اختصاصی بالاتر است.

از طرفی هزینه‌های نگهداری از سرور در سرویس‌های اشتراکی بین کاربرانی که از سرور استفاده می‌کنند، تقسیم می‌شود. به همین خاطر هزینه سرویس‌های اشتراکی کمتر است؛ اما نباید قیمت را فاکتور خرید سرور قرار دهید و ابتدا باید نیاز خود را بررسی کنید. پیشنهاد می‌کنیم ابتدا دریابید که کدام نوع از سرور پاسخگوی نیاز شما است و پس از بررسی فاکتورها، مقایسه قیمت سرور مجازی و اختصاصی را انجام دهید. به‌این‌ترتیب می‌‌توانید با‌‌ آگاهی کامل نسبت به خرید سرور اقدام کنید.

بهترین خدمات سرور مجازی و اختصاصی را از برتینا دریافت کنید

مهم‌ترین تفاوت سرور اختصاصی و مجازی در تخصیص منابع، امنیت، پشتیبانی و قیمت است که به بررسی آن‌ها پرداختیم. همچنین مقایسه قیمت سرور مجازی و اختصاصی را انجام دادیم تا شما بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید و سرور مناسب خود را خریداری کنید. حتما توجه داشته باشید که خدمات سرور را از مجموعه‌ای معتبر دریافت کنید تا با مشکلات امنیتی یا پشتیبانی مواجه نشوید. برای خرید سرور مجازی یا اشتراکی با بهترین کیفیت، مجموعه برتینا در خدمت شماست. برتینا به‌عنوان یکی از بهترین مجموعه‌های ارائه‌دهنده خدمات سرور و تبلیغات گوگل ادز، طی سال‌ها فعالیت توانسته است به نماینده رسمی گوگل در ایران تبدیل شود. پیشنهاد می‌‌کنیم برای مشاهده خدمات متنوع برتینا، از آدرس bertina.ir دیدن کنید.

salb-techna