آگهی کسب و کارها

نکته مهم در خرید آیفون برای اولین‌بار؛ با این نکات خرید مطمئنی خواهید داشت!

همه ما می‌دانیم که تا چه اندازه گوشی‌های آیفون در سراسر دنیا طرفدار دارند. اما آن چیزی که اهمیت دارد و باعث می‌شود تا ما خریدی مطمئن داشته باشیم، توجه به نکاتی در هنگام خرید گوشی آیفون است؛ به خصوص برای کسانی که برای اولین بار قصد خرید این گوشی‌های محبوب را دارند. زیرا برخی […]

همه ما می‌دانیم که تا چه اندازه گوشی‌های آیفون در سراسر دنیا طرفدار دارند. اما آن چیزی که اهمیت دارد و باعث می‌شود تا ما خریدی مطمئن داشته باشیم، توجه به نکاتی در هنگام خرید گوشی آیفون است؛ به خصوص برای کسانی که برای اولین بار قصد خرید این گوشی‌های محبوب را دارند. زیرا برخی از افراد سوء‌استفاده‌گر نمونه‎های تقلبی را به عنوان نمونه اصلی در اختیار مشتریان ناآگاه قرار می‌دهند. اهمیت این مسئله باعث شده تا ما بخواهیم در ادامه این مطلب به بررسی نکات مهم در خرید آیفون برای اولین بار بپردازیم.

آشنایی با اصطلاحات رایج در هنگام خرید گوشی آیفون

برخی از اصطلاحات مخصوص خرید گوشی‌های آیفون هستند که ما در این بخش آن‌ها را معرفی می‌کنیم:

1- فکتوری آنلاک

گوشی‌های اپل موجود در بازار در دو حالت Lock و Unlock قرار دارند. گوشی‌هایی که در حال لاک هستند، فقط با سیم‌کارتی که از قبل داخل گوشی وجود دارد، فعال می‌شوند و تنها در کشورهای دارای اپراتور مربوطه می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

گوشی‌های آیفون آنلاک را می‌توان با سیم‌کارت‌های اپراتورهای مختلف راه‌اندازی کرد. در کشور ما باید به سراغ گوشی‌های آیفون آنلاک‌شده بروید. دقت کنید که بین گوشی‌های آیفون آنلاک و لاک هیچ تفاوتی از لحاظ کیفیت و مشخصات وجود ندارد. شما می‌توانید گوشی آیفون مد نظر خود را از طریق بازرگانی سیب سفارش دهید و نسبت به مسئله لاک و آنلاک بودن آن اطمینان کامل داشته باشید. بازرگانی سیب امکان خرید آیفون 15 با حجم 128 و دیگر نسخه‌های حجمی را به ‌راحتی با شرایط پرداختی آسان فراهم می‌کند.

2- Operator Unlok یا آنلاک‌شده توسط اپراتور

تلفن‌های همراه اپل بر اساس قراردادی که میان اپل و یکی از اپراتورهای موبایل صورت گرفته، روی سیم‌کارت مربوط به آن اپراتور لاک می‌شوند. این نوع گوشی‌ها تنها با قرار دادن این سیم کارت درون گوشی راه‌اندازی می‌شوند. در این شرایط کاربر باید با پرداخت هزینه به اپراتور مربوطه، گوشی را آنلاک کرده تا بتواند با استفاده از سیم‌کارت دیگری آن را راه‌اندازی کند. به این دستگاه‌ها، آنلاک‌شده توسط اپراتور می‌گویند.

در آنلاک کردن توسط اپراتور، IMEI دستگاه را به کمپانی اپل می‌فرستند و خود کمپانی دستگاه را آنلاک می‌کند. توجه داشته باشید که در این فرایند اصلا لازم نیست که پلمپ اصلی گوشی باز شود. علاوه بر این، بعد از آنکه جعبه را باز کنید، متوجه می‌شوید که درون جایگاه سیم‌کارت، سیم کارت اپراتور قبلی قرار دارد.

3- اپل آیدی

Apple ID یک حساب کاربری است که تنها برای محصولات کمپانی اپل ساخته می‌شود. اپل برای آنکه حق نشر محصولات خود را حفظ کند، آن‌ها را برچسب‌گذاری کرده تا هر کس تنها با مشخصات کاربری خود اجازه دانلود و نصب محصولات و نرم‌افزارهای اپل را داشته باشد. کاربران برای آنکه بتوانند به ‌راحتی از گوشی اپل خود استفاده نمایند، باید برای خود یک اپل آیدی ثبت کنند.

4- گارانتی

به دلیل تحریم‌های مربوط به ایران، شرکت اپل برای هیچ‌کدام از محصولات عرضه‌شده در کشور ما گارانتی تعیین نکرده است. با این حال، نکته‌ای که لازم است بدانید این است که اپل، تاریخ شروع گارانتی گوشی‌های خود را از روز خریداری دستگاه محاسبه می‌کند و زمان اکتیو شدن گوشی اهمیتی ندارد. گوشی‌های آیفون داخل کشور ما توسط شرکت‌های داخلی گارانتی می‌شوند. بازرگانی سیب انواع گوشی‌های آیفون را با گارانتی معتبر در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد. ضمن اینکه اگر هر سوالی درباره خرید آیفون 15 پرو مکس با حجم 256 گیگابایت یا خرید آیفون 13 پرومکس با حجم 256 و یا هر نسخه دیگری داشته باشید، مشاوران بازرگانی سیب اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار خواهند داد.

5- شناسه ICCID

برای تمامی سیم‌کارت‌ها شناسه‌ای منحصر به فرد در نظر گرفته شده است. به این شناسه ICCID گفته می‌شود. در گوشی‌های آیفون لاک‌شده به دلیل آنکه گوشی در ابتدا تنها با آن سیم‌کارت به‌خصوص راه‌اندازی می‌شود، ICCID در پشت جعبه گوشی قابل مشاهده است. وجود این شناسه در پشت جعبه گوشی به این معنی است که گوشی آنلاک فکتوری نیست و تنها برای فروش در کشورهای دیگر، توسط اپراتور آنلاک شده است.

6- پارت نامبر

پارت نامبر که در پشت جعبه گوشی قابل مشاهده است، کشور عرضه‌کننده گوشی را نشان می‌دهد. به عنوان مثال پارت نامبر LL/A نشان می‌دهد که کشور عرضه‌کننده گوشی، آمریکا است. گوشی‌هایی که از طرف کشور امارات عرضه می‌شوند، دارای پارت نامبر AE هستند. دقت کنید که در گوشی‌های عرضه‌شده با پارت نامبر کشور امارات، قابلیت Facetime وجود ندارد، یعنی نمی‌توان با استفاده از خطوط تلفن همراه تماس تصویری برقرار کرد.

بررسی اصالت گوشی‌های آیفون

زمانی که جعبه گوشی آیفون خود را در دست گرفتید، لازم است که سریع برای باز کردن آن اقدام نکنید. کمی صبر کنید و ابتدا مواردی که در ادامه گفته می‌شود را مورد بررسی قرار دهید:

1- توجه به امضای اپل

با کمی دقت در محصولات اپل می‌توانید متوجه عبارتی مشترک در همه آن‌ها شوید. به این عبارت مشترک، امضای کمپانی اپل گفته می‌شود. در گوشی‌های تولید شده در کشور چین شما می‌توانید عبارت Designed by Apple in California Assembled in China را در پشت جعبه ببینید. درصورت تولید لوازم جانبی در کشوری مثل ویتنام به‌جای کلمه China، Vietnam دیده می‌شود.

در لوازمی که اصل نیستند، این عبارت دستکاری شده است. به ‌عنوان نمونه به جای کلمه Calfornia ممکن است کلماتی مانند Califormia یا Califonial دیده شود. البته این روش چندان معتبر نیست و بهتر است برای بررسی اصالت محصول از روش‌های دیگر کمک گرفت.

2- اکتیو بودن گوشی

هنگامی که گوشی آیفون برای اولین بار راه‌اندازی می‌شود، باید فرایند اکتیو کردن آن را دنبال کرد. زمانی که مراحل اکتیو گوشی انجام شود، گوشی فعال خواهد شد. همچنین سریال گوشی در سایت اپل ثبت شده و شما می‌‌توانید آن را مشاهده کنید. برای آنکه مطمئن شوید، گوشی آیفونی که خریداری می‌کنید از قبل مورد استفاده قرار نگرفته‌ است، می‌توانید به سایت checkcoverage مراجعه کرده و سریال گوشی خود را وارد کنید و از زمان اکتیو شدن گوشی باخبر شوید. در صورتی که گوشی را از قبل اکتیو نکرده باشند، زمانی که سریال را در این سایت وارد می‌کنید، هیچ اطلاعاتی نشان داده نمی‌شود. این مسئله نشان می‌دهد که دستگاه از قبل مورد استفاده قرار نگرفته است.

البته این مسئله را در نظر داشته باشید که گوشی‌های آیفون دارای ICCID از قبل اکتیو شده‌اند؛ زیرا برای آنلاک کردن گوشی باید ابتدا آن را اکتیو کرد. بنابراین از بابت اکتیو بودن گوشی‌های دارای ICCID نگران نباشید. این مسئله نشان‌دهنده یک گوشی دست دوم و کارکرده نیست.

جمع‌بندی

اگر می‌خواهید خیالتان از بابت گوشی آیفونی که خریداری می‌کنید راحت باشد، حتما قبل از خرید، نکاتی که در قسمت‌های قبلی گفته شد را مورد بررسی قرار دهید. بررسی این نکات به شما از بابت اصالت محصول اطمینان خواهد داد. بازرگانی سیب به‌ عنوان مرکز تخصصی فروش محصولات اپل، گوشی‌های آیفون را با خدمات 18 ماهه و شرایط پرداختی انعطاف‌پذیر در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد. شما برای هر سوالی که در رابطه با تهیه گوشی آیفون مدنظر خود داشته باشید، می‌توانید با کارشناسان این مجموعه تماس بگیرید تا شما را به‌ طور کامل راهنمایی کنند.

salb-techna