همه ‏چیز درباره‌ پیام‌رسان روبیکا

پیام‌رسان روبیکا در بستر این سوپراپلیکیشن وجود دارد و این روزها ‌به‌عنوان پرکاربردترین پیام‌رسان‌های داخلی محسوب می‌شود. پیام‌رسان این اپلیکیشن با قابلیت‌های متنوع و متعدد اقدام به ارائه خدمات ارسال پیام متنی، صوتی، تصویری و فایل می‌کند. این پیام‌رسان با دسترسی آسان و سرعت مناسب علاوه بر ارسال هرگونه پیام، قابلیت پخش زنده (live)، ساخت […]

پیام‌رسان روبیکا در بستر این سوپراپلیکیشن وجود دارد و این روزها ‌به‌عنوان پرکاربردترین پیام‌رسان‌های داخلی محسوب می‌شود. پیام‌رسان این اپلیکیشن با قابلیت‌های متنوع و متعدد اقدام به ارائه خدمات ارسال پیام متنی، صوتی، تصویری و فایل می‌کند. این پیام‌رسان با دسترسی آسان و سرعت مناسب علاوه بر ارسال هرگونه پیام، قابلیت پخش زنده (live)، ساخت نظرسنجی و آزمون، اتاق گفت‏وگوی صوتی، گیف، ارسال موقعیت مکانی و ارسال استیکرهای مخصوص روبیکا را نیز برای کاربران خود ایجاد کرده است. قابل توجه است که سیستم برنامه‌نویسی پیام‌رسان روبیکا به‏مانند بسیاری از پیام‌رسان‌های بین‌المللی به‏صورت رمز‌گذاری سرتاسری (END TO END) است و پیام‌های‌ مبادله‌شده در آن توسط هیچ‏کس قابل دسترسی نیست.

چگونه تماس صوتی و تصویری برقرار کنیم؟

تماس صوتی و تصویری روبیکا امکانی است که به‏تازگی کاربران را تا حد زیادی از اپلیکیشن‌های دیگر بی‌نیاز کرده است. برای برقراری تماس صوتی و تصویری روبیکا با دوستان و مخاطبان، ابتدا باید مداد آبی در قسمت پایین پیام‌رسان را لمس کنید تا مخاطبان شما به نمایش در‌آیند. در اینجا با انتخاب آیکونی که شبیه به گوشی تلفن است می‌توانید با مخاطبانتان تماس صوتی برقرار کنید. گفتنی است برای برقراری تماس تصویری در روبیکا، حین مکالمه می‌توان با انتخاب گزینه ویدئو تماس صوتی را به تصویری تبدیل کرد. در صفحه چت شخصی فرد موردنظر خود نیز، می‌توان با انتخاب گزینه تماس، اقدام به برقراری تماس صوتی و تصویری کرد.

چگونه در روبیکا کانال یا گروه ایجاد کنیم؟

یکی از قابلیت‌های مهم یک پیام‌رسان، امکان ایجاد کانال یا گروه است؛ در حقیقت بستری برای ارتباط با مخاطبان گسترده‌ برای به اشتراک‌گذاری موضوعات متفاوت. در روبیکا نیز این امکان برای کاربران مهیا شده تا بتوانند بدون محدودیت، کانال و گروه موردنظر خود را ایجاد کنند. کاربر می‌تواند با انتخاب آیکون قلم در قسمت پایین پیام‌رسان، اقدام به ایجاد کانال یا گروه در پیام‌رسان کند. در اینجا با دو گزینه «گروه جدید» و «کانال جدید» مواجه می‏شود که با انتخاب اعضا از میان مخاطبان، می‌تواند کانال یا گروه موردنظر خود را ایجاد کند.

نحوه تشکیل اتاق صوتی در روبیکا

کمتر پیام‌رسان داخلی و خارجی را می‌توان یافت که به شما امکان ایجاد اتاق صوتی با افراد مختلف را بدهد. یکی از قابلیت‌های منحصر‌به‌فرد روبیکا امکان ایجاد اتاق صوتی با تعداد مخاطبان نامحدود است. برای ایجاد اتاق صوتی دو راهکار ساده وجود دارد. ابتدا می‌توانید وارد کانال یا گروهی که مدیریت آن را برعهده دارید، شوید و با انتخاب آیکون تلفن در بالای کانال یا گروه، اتاق صوتی خود را ایجاد کنید. راه دومی که برای این موضوع وجود دارد این است که وارد گروه یا کانالی که مدیر آن هستید، شوید و روی اسم یا عکس پروفایل گروه یا کانال خود بزنید. در اینجا با انتخاب سه‌نقطه بالا و انتخاب گزینه «شروع گفت‏وگوی صوتی»، اتاق صوتی تشکیل می‌شود و می‌توانید موضوع گفت‏وگوی مدنظر خود را نیز درج کنید. دسترسی میکروفون یا قطع آن و به طور کلی مدیریت اتاق صوتی برعهده ادمین کانال یا گروه است.

چگونه در روبیکا گیف شخصی بسازیم؟

شاید بتوان جالب‌ترین قسمت پیام‌رسان روبیکا را ساخت گیف شخصی به شمار آورد؛ بدین صورت که کاربر می‌تواند ویدئوی موردنظر خود را به‏صورت گیف شخصی برای مخاطبان خود ارسال کند. برای این کار کافی است وارد چت مخاطب شوید، یک ویدئو را انتخاب و سپس آن را بی‌صدا کنید. پس از آن محدوده موردعلاقه خود را برای ساخت گیف برگزینید تا گیف شخصی شما برای مخاطب فرستاده شود.

نظرسنجی‌ها و آزمون‌های خود را با روبیکا بسازید

در اغلب موارد دیده‌ایم که نیاز به نظرسنجی یا حتی آزمون در کانال‌ها و گروه‌ها حس می‌شود. در روبیکا با انتخاب آیکون گیره موجود در کانال یا گروه، می‌توانید پرسش و گزینه‌های پاسخ نظر‌سنجی و آزمون را بنویسید. لازم به ذکر است امکان انتخاب گزینه موردنظر به‏صورت ناشناس نیز وجود دارد. بسیاری از آموزش‌ها و امتحانات، با آزمون روبیکا به‏صورت شفاف قابل اجرا است.

نحوه ایجاد لایو و استریم در روبیکا

پخش زنده در سال‌های اخیر در اینستاگرام و تلگرام مرسوم شده است. سوپراپلیکیشن روبیکا نیز در کانال پیام‌رسان و شبکه اجتماعی (روبینو) خود امکان پخش زنده را برای کاربران فراهم کرده است. کاربر در صفحه کانال و گروه خود می‌تواند از آیکون گیره، گزینه پخش زنده را انتخاب و برای آن موضوع مشخص کند. در هنگام پخش زنده با انتخاب سه‏نقطه پایین لایو می‌توان پیام‌ها را بسته یا پخش زنده را قطع کرد. روبیکا امکان خارج کردن مخاطبان از پخش زنده را نیز به ادمین کانال یا گروه داده است.

روبیکا امکان پخش زنده از طریق یک دستگاه خارجی (استریم) را نیز برای کاربران مهیا کرده است. برای استریم، کاربر نیاز به یک گجت خارجی مانند کنسول بازی، دوربین فیلمبرداری و عکسبرداری و… دارد. نرم‌افزاری به‌نام OBS studio و مشابه آن نیز برای استریم در روبیکا لازم است که برای اطلاعات بیشتر در این‌باره می‌توان به ویدئو‌های آموزشی موجود در بستر این اپ، مراجعه کرد. کانال روبی‌آموز در اپلیکیشن روبیکا، منبع کاملی از ویدئوها و مطالب آموزشی در مورد این پلتفرم است.

ارسال موقعیت مکانی در روبیکا

ارسال موقعیت جغرافیایی در روبیکا تنها تا زمانی امکان‌پذیر است که کاربر اجازه دسترسی به اطلاعات مکانی را بدهد. سیستم رمز‌گذاری سرتاسری روبیکا موجب شده تا اطلاعات کاربر به‏صورت کاملا محرمانه منتقل شود.

در روبیکا تا چه حجمی می‌توان فایل ارسال کرد؟

یکی از موارد اصلی که در روبیکا سوال پیش می‌آید، میزان حجم ارسال انواع فایل در این پیام‌رسان است. روبیکا امکان ارسال انواع فایل‌های متنی، عکس، صوت و ویدئو‌های با حجم بالا را برای کاربران فراهم کرده است. در میان تمام پیام‌رسان‌های داخلی، روبیکا امکان ارسال بیشترین حجم فایل را دارا است.

بارخورد این مقاله در شبکه های اجتماعی :
استوری اینستاگرام
پست موقت تلگرام