آگهی کسب و کارها

بهترین ابزارهای هوش مصنوعی تبدیل متن به عکس یا بالعکس

معرفی پر استفاده ترین ابزار های هوش مصنوعی برای طراحی وب سایت یا طراحی ‌های گرافیکی و نرم افزار های تبدیل عکس به متن

امروز در زمینه‌‌های مختلف مانند موسیقی، تهیه و تولید عکس و تولید محتوای متنی شاهد کاربرد هوش های مصنوعی تبدیل عکس به متن یا بالعکس و ترکیب آن با فناوری‌های روز دنیا هستیم. با توجه به کاربرد روزافزون این ابزار جهت ساخت عکس و تصویر، از آن به عنوان یکی از ابزارهای کارآمد در حوزه تولید محتوا یاد می‌شود.

در واقع تولید متن از عکس یا بالعکس، توجه افراد بیشماری را به خود معطوف داشته، به ویژه کسانی که علاقمند به ساخت تصاویر خاص و منحصر به فرد با بکارگیری حس خلاقیت خود در حوزه کاری‌شان هستند. از این رو در مطلب حاضر به معرفی چند مورد از پرکاربردترین این ابزارها، کاربرد آن‌ها، شیوه کار با این ابزارها و قابلیت‌های‌شان می‌پردازیم.

اهمیت هوش مصنوعی و اهمیت استفاده آن در زندگی امروز

هوش مصنوعی فناوری است که سبب می‌شود تا ماشین‌ها مانند انسان‌ها فکر و عمل کنند.

 توسعه‌دهندگان آن این فناوری را ایجاد کرده‌اند تا وظایفی را بر اساس داده‌های انسانی ارائه شده به صورت دیجیتال انجام دهد.

این فناوری در جنبه‌های مختلف زندگی و صنایع از جمله آموزش، حوزه مراقبت‌های بهداشتی، سرگرمی، حمل و نقل، توصیه‌های شخصی شده در پلتفرم‌های آنلاین و دستیارهای صوتی زمان انجام کارها و امور روزانه و… را تغییر داده است.

درحقیقت تاثیر هوش مصنوعی در زندگی امروزی کاملا قابل لمس بوده و به بخش ضروری از زندگی روزمره افراد تبدیل شده است. از آنجا که این فناوری در بسیاری از زمینه‌ها برای ساده کردن زندگی به انسان‌ها کمک می‌کند، شناخت آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. از جمله بخش‌های این فناوری، هوش های مصنوعی متن ساز یا تبدیل عکس به متن یا بالعکس هستند که در ادامه به توضیح آن می‌پردازیم.

ابزار هوش مصنوعی تبدیل متن به عکس

در جهان کنونی پیشرفت‌های هوش مصنوعی انقلابی در تولید تصویر ایجاد کرده است، تولید تصویر به لطف وجود هوش مصنوعی، امروز کار بسیار راحت و آسانی است. با تایپ چند کلمه، اکنون می‌توانیم بدون زحمت تصاویر  دلخواه خود را بسازیم. ابزارهای متعددی در این حوزه وجود دارند، همچون مدل Text to Image Al که از توصیف زبان طبیعی بشر برای ایجاد تصاویر بصری پیچیده استفاده می‌کند و بیان خلاق را پیش از هر زمان دیگری در دسترس و کارآمدتر می‌سازند.

قبل از معرفی هر ابزار از هوش مصنوعی به معرفی یک ابزارهای تبدیل عکس به متن  می پردازیم  که پر استفاده ترین ابزار برای طراحی وب سایت یا طراحی ‌های گرافیکی،برای افرادی که نیاز به استفاده از عکس‌ هایی یونیک و با کیفیت دارند ، و در ادامه به معرفی چند مورد از ابزارهای هوش مصنوعی متن ساز و امکانات آن‌ها می‌پردازیم.

معرفی ابزار Freepik

Freepik به مجموعه بسیار متنوعی از تصاویر، وکتورها و منابع گرافیکی گفته می‌شود که کاربران آن می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. در این سایت، امکان دستیابی به ریسورس‌های جذابی فراهم است و با کاربرد محتویات آن، کیفیت پروژه‌تان بهبود می‌یابد.

از طریق این ابزار می‌توانید به راحتی به انواع قالب‌ها، آیکون، وکتور، عکس و … برای درج در پروژه‌هایتان دسترسی داشته باشید و با کمک آن‌ها پروژه‌های خلاقانه بسازید.

 کاربرد محتویات این سایت برای طراحان وب مفید بوده و می‌تواند به هویت بخشیدن به برند شرکت‌ها کمک کند در زمینه مزیت کاربرد این ابزار هم می‌توان به مواردی مانند وجود منابع بسیار متنوع ، بروزرسانی مداوم، دسترسی آسان و سریع ، دسترسی به مجموعه بسیار متنوعی از ریسورس‌ها، صرفه‌جویی در وقت طراح ، جهت یافتن این منابع و انعطاف کاربری(استفاده از محتویات سایت در پروژه‌های چاپی، تبلیغاتی و وب) آن اشاره داشت.

برای تهیه نسخه پرمیوم اکانت Freepik از طریق لینک خرید اکانت فری پیک وارد سایت اکانت فور ال شوید و به صورت مستقیم با بهترین قیمت و پشتیبانی اشتراک مد نظر خود را تهیه کنید.

معرفی ابزار Midjourney

نام ابزار

حوزه کاربرد

نحوه کار با ابزار

امکانات و قابلیت های ویژه ابزار

Midjourney

برنامه میدجرنی جهت تولید تصویر به کار می رود.از طریق آن می توانید به تولید حرفه ای متن به تصویر و تصویر به زبان طبیعی (prompt) بپردازید. این برنامه در واقع آزمایشگاه هوش مصنوعی مستقل است که بر روی سرور دیسکورد میزبانی می شود.

بعد از آن که یک حساب کاربری  در دیسکورد ساختید، جهت تبدیل متن  به تصویر وارد اکانت خود در میدجرنی شوید و با انتخاب اتاق دلخواه، دستور ساده imagine را نوشته  و شرح تصویر خود را ایجاد کنید.  در بخش prompt شرح تصویر دلخواه تان را بنویسید و تصویری از متن توضیح خود به صورت کوتاه ایجاد نمایید.

از جمله امکانات این نرم افزار به تولید همزمان 4 تصویر در خروجی، تولید سریع و آنی تصاویر با کیفیت، ارائه تصاویر از افراد شناخته شده به کاربران، تولید تصاویر حرفه ای و نوآوری در تولید اجزای صورت اشاره کرد.

معرفی ابزار Leonardo

Leonardo

با استفاده از این ابزار می توانید تصاویر واقع گرایانه  در مدل ها و سبک های مختلف خلق کنید.

وارد سایت و اکانت خود شده، تنظیمات را تعیین کرده و فیلترهایی به عکس دهید و یا آن را ویرایش کنید.

قیمت ارزان

سرعت بالای کار با آن

توانایی بالا در تقسیم بندی سبک ها از قابلیت های آن است.

معرفی ابزار Lexia

Lexia

از این ابزار برای ساخت و تولید تصویر از پرتره، منظره، متن، صحنه فانتزی و ایجاد تصاویر هنری مورد استفاده قرار می گیرد.

ابتدا متن مورد نظر را نوشته  و تصویر دلخواه تان را ایجاد کنید و با آن می توانید حدود 100 عکس بسازید.

امکان ویرایش تصاویر بارها و حذف قسمت هایی از آن بعد از تولید عکس وجود دارد و این ابزار رایگان است. 16 تصویر در 24 ساعت می توان با آن تولید کرد.

معرفی ابزار Dall-E 2

Dall-E 2

از جمله فناوری های ارائه شده به واسطه openAl  است که تصاویر واقع گرایانه را به متن تبدیل می کند.

از طریق اکانت خود وارد سایت شده و پرامپت (دستور دلخواه تان)  را نوشته و به راحتی تصویر تولید کنید.

امکان تولید تصاویر کودکانه و انیمیشنی با کیفیت بالا، امکان ادغام دو یا چند تصویر باهم، ویرایش و دستکاری عکس ها،امکان ذخیره سازی، دانلود و به اشتراک گذاری تصاویر

ابزار هوش مصنوعی تبدیل متن به عکس

همان طور که در بالا هم اشاره شد، گرفتن تصاویر عالی و یا تولید تصاویر خیره کننده با ابزارهای هوش مصنوعی متن ساز  بسیار راحت است. کافی است رویا پردازی کنید  و از طریق تبدیل متن به تصویر یا بالعکس برای تجسم آن استفاده کنید.

 کافی است شرح متن ساده خود را تایپ کنید  و با استفاده از این ابزارها در چند ثانیه تصویر دلخواه تان را بسازید. از جمله این ابزارها بینگ است که در ادامه به معرفی آن می پردازیم.

ابزار Microsoft Bing

از جمله ابزارهای تبدیل عکس به متن یا بالعکس ، می توان به بینگ اشاره کرد. بینگ چت امکان جستجوی هوشمند  را برای افراد فراهم کرده و با استفاده از مدل چت  GPT که به سوالات کاربران پاسخ های سریعی می دهد، طراحی شده است. از امکانات این چت به مواردی مانند موارد زیر اشاره کرد:

–        پاسخ  های دقیق به سوالات کاربران

–        نمایش لینک های مرتبط به کاربران

–        امکان چت صوتی

جمع بندی نهایی

در این مطلب به معرفی تعدادی از ابزارهای هوش های مصنوعی تبدیل عکس به متن یا بالعکس پرداختیم. با وجود این ابزارها دیگر نیاز به صرف زمان بسیار زیاد برای طراحی و تولید تصاویر گرافیکی پیچیده ندارید. کار با این سایت ها و ابزارها بسیار آسان و استفاده از بسیاری از آنها رایگان است.اگر به دنبال برتری با رقبای خود در زمینه تولید بهترین متن و تصاویر هستید، کار با آنها را امتحان کنید.

 سوالات متداول

  1. بهترین ابزار در این زمینه کدام است؟ هر کدام از ابزارها قابلیت های خود را دارند به تجربه شخصی شما برمی گردد.

  2. هزینه اشتراک این ابزارها چقدر است؟ اغلب رایگان اند. برای مشاهده هزینه نسخه پرمیوم آنها میتوانید به سایت فروش اکانت های قانونی و ارزان قیمت اکانت فور آل مراجعه کنید.

منبع فروش اکانت های هوش مصنوعی : https://account4all.ir/

salb-techna